در ویندوز ۱۰ می‌توان وب‌سایت‌های پراستفاده را به منوی استارت اضافه کرد تا دسترسی سریع‌تر و ساده‌تر شود. قبلاً با روش پین کردن وب‌سایت‌ها به تسک‌بار ویندوز ۱۰ و باز کردن در مرورگر دلخواه، اشاره کردیم و اکنون روش پین کردن وب‌سایت‌ها به منوی استارت را بررسی می‌کنیم. ما را همراهی کنید.

پین کردن وب‌سایت‌ها به نوار وظیفه یا Taskbar در ویندوز ۱۰، ساده است و می‌توان به جای مرورگر اج مایکروسافت، از گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس برای باز کردن سایت‌ها استفاده کرد.

مطلب مرتبط: چگونه شرت‌کات وب‌سایت‌ها را در تسک‌بار ویندوز ۱۰ قرار داده و با کلیک کردن، در کروم و فایرفاکس باز کنیم؟

اگر فضای تسک‌بار شلوغ شده و جایی برای پین کردن چند وب‌سایت موجود نیست، می‌توان سایت‌هایی که هر روز استفاده می‌کنیم را به منوی استارت نیز اضافه کرد.

نحوه‌ی اضافه کردن شرت‌کات وب‌سایت‌ها در منوی استارت ویندوز ۱۰

برای اضافه کردن سایت‌ها، ابتدا وب‌سایت موردنظر را در مرورگر Microsoft Edge باز کنید و سپس روی منوی سه‌نقطه‌ای که در گوشه‌ی راست و بالای صفحه قرار دارد، کلیک کنید. گزینه‌ای به اسم Pin this page to Start را انتخاب کنید تا شرت‌کات این سایت در منوی استارت قرار گیرد.

آیکون کاشی مربوط به وب‌سایت موردبحث با توجه به favicon وب‌سایت، انتخاب می‌شود. برای حذف کردن شرت‌‌کات سایت‌ها، می‌توان روی موارد دلخواه راست‌کلیک کرد و گزینه‌ی Unpin from Start را انتخاب کرد. تغییر دادن ابعاد کاشی‌ها و همین‌طور قرار دادن شرت‌کات وب‌سایت‌ها در یک پوشه، امکان‌پذیر است. برای ایجاد پوشه کافی است یکی از شرت‌کات‌ها را با چپ‌کلیک کردن و نگه داشتن این دکمه، درگ کنید و روی آیکون شرت‌کاتی دیگر رها کنید. به این ترتیب شرت‌کات‌های دیگر را در پوشه‌ی ایجاد شده، اضافه کنید.

چگونه شرت‌کات سایت‌ها را در منوی استارت ویندوز ۱۰ اضافه کنیم و با گوگل کروم باز کنیم؟

اگر مقصود شما این باشد که شرت‌کات سایت‌ها با مرورگر گوگل کروم باز شود، مراحل کمی پیچیده‌تر خواهد بود.

ابتدا وب‌سایت موردنظر خود را باز کرده و با کلید ترکیبی Ctrl + D، بوک‌مارک آن را در نوار بوک‌مارک بالای صفحه، ایجاد کنید.

در نوار آدرس گوگل کروم، آدرس chrome://apps را وارد کنید تا صفحه‌ی اپلیکیشن‌های گوگل کروم نمایان شود.

بوک‌مارکی که اخیراً ایجاد کرده‌اید را درگ کرده و در این صفحه رها کنید.

روی شرت‌کات جدید راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی Create shortcuts را انتخاب کنید.

تیک چک‌باکس Desktop را قرار داده و روی OK کلیک کنید تا شرت‌کات روی دستاپ ایجاد شود.

روی شرت‌کات وب‌سایت در دستاپ خود راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Pin to start‌ را انتخاب کنید.