اگر دکمه‌ی پاور آیفون خراب شود، می‌توان باز هم از آن استفاده کرد و در مجالی دیگر، گوشی را به مراکز تعمیرات آیفون سپرد. حتی می‌توان گوشی کاملاً خاموش را هم روشن کرد! در ۷۲۴ ترفند عصر امروز، به بررسی روش استفاده از آیفون بدون دکمه‌ی پاور سالم، می‌پردازیم. با ما باشید.

پیش‌تر مقاله‌ای در زمینه‌ی استفاده از آیفون بدون دکمه‌ی خانه‌ی سالم اشاره کردیم و دیدیم که با کلیدهای مجازی یا در حقیقت شورت‌کات‌های شناور روی صفحه، می‌توان از آیفون نیمه خراب، استفاده کرد.

مطلب مرتبط: روش استفاده از دکمه‌های مجازی خانه و شرت‌کات‌های مفید در آیفون با AssistiveTouch

اگر دکمه‌ی پاور خراب شده باشد هم می‌توان آیفون روشن را خاموش کرد و حتی آیفونی که خاموش شده را روشن کرد! اما چطور؟ در ادامه خواهیم دید.

روش روشن و خاموش کردن آیفون بدون استفاده از دکمه‌ی فیزیکی پاور

برای خاموش کردن آیفون و همین‌طور آیپد، مسیر زیر را در اپلیکیشن Settings یا تنظیمات، طی کنید:

Settings > General

در پایین این بخش، گزینه‌ی Shut Down را مشاهده خواهید کرد. روی آن تپ کنید، اسلایدر خاموش کردن آیفون را با حرکت جاروبی، به سمت راست بکشید و به این ترتیب گوشی خاموش می‌شود.

برای روشن کردن آیفونی که کاملاً خاموش است و در حقیقت لاک یا قفل‌نشده، نمی‌توان دکمه‌ی خانه را فشار داد و باید ابتدا iOS راه‌اندازی شود. بنابراین به جای استفاده از کلید پاور که شاید خراب شده باشد، کابل USB که برای شارژ کردن آیفون استفاده می‌کنید را به شارژر و گوشی خود، متصل کنید. سیستم عامل iOS بوت شده و پس از چند ثانیه، با صفحه‌ی خانه یا صفحه‌ی قفل گوشی روبرو می‌شوید.

توجه کنید که اگر باتری کاملاً خالی شده باشد، با این روش گوشی روشن می‌شود و شارژ باتری آغاز می‌شود و پس از دقایقی، می‌توان کابل USB را جدا کرده و مجدداً متصل کرد تا علاوه بر شارژ شدن، سیستم عامل نیز راه‌اندازی شود و بتوان از گوشی استفاده کرد.