مرکز اعلان‌ها یا نوتیفیکشن سنتر در سیستم عامل iOS، به دو بخش تقسیم شده، نوتیفیکیشن‌های جدید در یک بخش و سوابق یا History در بخش دیگر. در واقع نوتیفیکیشن‌های جدید مواردی هستند که پس از آخرین بررسی نوتیفیکیشن‌ها دریافت شده‌اند و در بخش پایین نیز نوتیفیکیشن‌های قدیمی‌تر را مشاهده می‌کنید. iOS نوتیفیکیشن‌های قدیمی را حذف نمی‌کند و گاهی این بخش بسیار شلوغ می‌شود، اما می‌توان کاری کرد که نوتیفیکیشن‌های قدیمی ناپدید شوند و این بخش همیشه خلوت بماند. در ادامه به روش حذف کردن خودکار نوتیفیکیشن‌های قدیمی از بخش نوتیفیکیشن آیفون و آیپد می‌پردازیم.

در آیفون و آیپد اگر پس از رویت کردن یک نوتفیکیشن جدید، کار خاصی انجام ندهیم، Notification Center همچنان آن را در لیست نوتیفیکیشن‌ها نگه می‌دارد و به این ترتیب بخشی که تیتر Earlier Today یا Earlier Yesterday و مانند آن دارد، همیشه چند نوتیفیکیشن قدیمی‌تر مربوط به امروز، دیروز و مانند آن را نشان می‌دهد. درست مثل تصویر زیر:

اغلب اپلیکیشن‌ها به قدر کافی هوشمند عمل می‌کنند، به عنوان مثال اگر نوتیفیکیشن مربوط به اپ فیس‌بوک در نوتیفیکیشن سنتر نمایش داده شده باشد، با باز کردن اپ فیس‌بوک، این موارد از لیست حذف می‌شوند. اما برخی اپ‌ها اینگونه نیستند. به عنوان مثال نسخه‌ی فعلی اینستاگرام، نوتیفیکیشن‌ها را پس از باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام، حذف نمی‌کند و می‌بایست یک به یک آنها را به صورت دستی حذف کنیم! کار مشکل و وقت‌گیری است.

خوشبختانه می‌توان کاری کرد که صرفاً‌ با خواندن نوتیفیکیشن، نوتیفیکیشن از لیست حذف شود. به این منظور اپلیکیشن Settings آیفون یا آیپد خود را اجرا کنید و مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Notifications

و در ادامه اپلیکیشنی که می‌خواهید نوتیفیکیشن‌های آن پس از رویت شدن، حذف شود را انتخاب کنید. به عنوان مثال اینستاگرام را انتخاب می‌کنیم.

اکنون در بخش هشدارها یا Alerts، سوییچ Show in History که به معنی نمایش در بخش سوابق است را در حالت خاموش قرار دهید.

اکنون نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن موردبحث، پس از دیده شدن برای یک مرتبه، دیگر در نوتیفیکیشن سنتر باقی نمی‌ماند.