یکی از قابلیت‌های مفید در iPhone X اپل این است که قبل از شناسایی چهره‌ی کاربر به کمک حسگر Face ID، نوتیفیکیشن‌ها به کلی پنهان می‌شود. می‌توان در سایر آیفون‌ها هم تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها را تغییر داد تا قبل از آنلاک کردن گوشی، هیچ نوتیفیکیشنی روی صفحه دیده نشود و حریم خصوصی حفظ شود. در ۷۲۴ ترفند امشب به روش پنهان کردن نوتیفیکیشن‌ها در آیفونی که قفل شده، می‌پردازیم.

مخفی کردن نوتیفیکیشن‌ها مختص آیفون ایکس اپل نیست بلکه در سایر آیفون‌ها هم قابل پیاده‌سازی است. کافی است تنظیمات را کمی تغییر دهیم. به این منظور ابتدا گوشی را آنلاک کرده و اپ Settings را با تپ کردن روی آیکون آن در صفحه‌ی خانه، اجرا کنید. در اپ ستینیگس به بخش Notifications بروید و در این صفحه، روی گزینه‌ی Show Previews تپ کنید و حالت When Unlocked را انتخاب کنید. با انتخاب کردن این حالت،  پیش‌نمایش نوتیفیکیشن‌ها پس از آنلاک کردن گوشی ، نمایان می‌شود، می‌توانید حالت سوم یعنی Never‌ را انتخاب کنید تا هیچ پیش‌نمایشی از نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده نشود.

اگر حالت When Unlocked را انتخاب کرده‌اید، بار دیگر اپ تنظیمات را اجرا کنید و این بار به مسیر زیر مراجعه کنید:

General > Accessibility > Home Button

در این بخش سوییچ گزینه‌ی Rest finger to open را در حالت فعال قرار دهید. به این ترتیب زمانی که آیفون قفل است، با لمس کردن دکمه‌ی خانه و در حقیقت استفاده از Touch ID، محتوای نوتیفیکیشن‌ها به صورت پیش‌نمایشی، نمایان می‌شود. در صورت نیاز به مشاهده کردن محتوای کامل یک نوتیفیکیشن، دکمه‌ی Home یا خانه را فشار دهید تا صفحه‌ی خانه نمایان شود و سپس از بخش نوتیفیکیشن‌ها برای دیدن محتوای کامل، استفاده کنید.

اگر نیازی به رویت کردن محتوای کامل نوتیفیکیشن‌ها نیست، می‌توانید دکمه‌ی پاور را فشار دهید تا نمایشگر خاموش شده و گوشی قفل شود. اگر این کار را انجام ندهید نیز نمایشگر گوشی پس از مدتی که در تنظیمات انتخاب کرده‌اید، قفل می‌شود.