به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی در خیلی از اپلیکیشن‌ها مرسوم شده است؛ پیام‌رسان رسمی فیسبوک این ویژگی را دارا شده است و با استفاده از نقشه‌های گوگل این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اکنون این ویژگی در واتس‌اپ نیز گنجانده شده و اگر آخرین نسخه وات‌اپ را در اختیار دارید می‌توانید از آن استفاده کنید. البته اشتراک گذاشتن موقعیت خود در یک زمان مشخص امکان‌پذیر است.

اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی در مواقعی که قرار ملاقات با کسی دارید بسیار پرکابرد است؛ می‌توانید به‌سادگی طرف ملاقات را از حضور خود در موقعیت‌های مختلف آگاه کنید. برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود وارد یکی از مکالمات خود شوید (مکالمه‌ای که قصد دارید موقعیت مکانی خود را در آن به اشتراک بگذارید) دکمه پلاس (+) که در این صفحه و در کنار کادر نوشتن قرار دارد را لمس کنید.در منویی که ظاهر می‌شود روی گزینه Location تپ کنید. در منو مربوط به موقعیت گزینه جدیدی ایجاد شده است که live Location نام دارد و بوسیله آن می‌توانید موقعیت لحظه‌ای خود را به اشتراک بگذارید، روی آن تپ کنید. 

ممکن است مجبور شوید مجوزهای آپدیت موقعیت را برای واتس‌اپ صادر کنید. در iOS اگر اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را ندهید مجاز به استفاده از موقعیت زنده در واتس‌اپ نخواهید بود. یک نکته جالب درباره اشتراک‌گذاری موقعیت زنده ، امکان اضافه کردن کامنت در هنگام ارسال آن می‌باشد. محدودیت زمانی برای اشتراک‌گذاری می‌تواند روی ۱۵ دقیقه، ۱ یا ۸ ساعت تنظیم شود.

همچنین می‌توانید به‌سادگی اشتراک گذاشتن موقعیت زنده خود را در هر زمانی متوقف کنید. کافی است روی گزینه Stop Sharing تپ کنید. البته این گزینه به‌گونه‌ای طراحی شده است که در برابر لمس اشتباه دکمه سریعاً عمل نکند و بعد از زدن این گزینه از شما برا متوقف کردن اشتراک‌گذاری تأییدیه بخواهد.

نکته مثبت به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود در واتس‌اپ صرف کمتر باتری برای فعال ماندن است؛ بنابراین اگر بین دو اپلیکیشن واتس‌اپ و پیام‌رسان فیسبوک برای این کار یکی گزینه بهتری باشد قطعاً آن گزینه واتس‌اپ است.