سرویس دانش و فناوری

چگونه در اندروید مخاطبین را در گروه‌های مختلف و جدید قرار دهیم؟

مدیریت و گروه‌بندی مخاطبین در اندروید

کسانی که از جیمیل استفاده می‌کنند، می‌توانند مخاطبین را در جیمیل مدیریت کرده و در اندروید با فعال کردن قابلیت همگام‌سازی یا Sync و صدالبته ورود به حساب کاربری جیمیل خویش، تغییرات را مشاهده کنند. به عبارت دیگر، اگر مخاطبین را روی سیم کارت یا گوشی ذخیره نکرده باشیم و به جای آن از جیمیل یا حساب گوگل برای ذخیره کردن مخاطبین و گروه‌ها استفاده کنیم، با تغییر دادن از طریق گوشی یا کامپیوتر، تغییرات در دیگر وسایل متصل به همان حساب کاربری، اعمال می‌شود.

بنابراین قبل از هر چیز، در تنظیمات بخش حساب کاربری اندروید، وارد حساب گوگل خود شوید.

چگونه در اپ مخاطبین یا Contacts اندروید، گروه‌ها را مدیریت کنیم؟

ابتدا اپلیکیشن Contacts را در گوشی یا تبلت اندروید خویش اجرا کنید. قدم بعدی تپ کردن روی منو و سپس گزینه‌ی Groups است ولیکن در برخی گوشی‌ها و تبلت‌ها، در بالای صفحه گزینه‌ی Groups‌ مستقیماً دیده می‌شود و نیازی به منو نیست.

برای ایجاد گروهی جدید، روی Add تپ کنید. توجه: ممکن است این گزینه در منو موجود باشد.

در صفحه‌ی بعدی می‌توان مخاطبینی که قرار است در گروه جدید قرار گیرند را انتخاب کرد. توجه کنید که ممکن است یک مخاطب، در چند گروه موجود باشد و محدودیتی وجود ندارد. پس از انتخاب کردن مخاطبین، روی Done در بالای صفحه تپ کنید.

بسته به رام گوشی و اپ مخاطبین، ممکن است مسیر اضافه کردن گروه جدید متفاوت باشد و به جای گروه، از واژه‌ی Label استفاده شود. در این صورت ابتدا اپ مخاطبین یا Contacts را اجرا کنید، روی منو در گوشه‌ی راست و بالای صفحه تپ کنید و گزینه‌ی Create Label‌ را انتخاب کنید. در ادامه نام گروه یا Label name‌ را وارد کرده و روی OK‌ تپ کنید. بدین ترتیب لیبل یا برچسبی برای گروه جدید ایجاد می‌شود.

برای اضافه کردن اشخاص مختلف به گروه جدید، کافی است لیبل جدید را به مخاطبین موردنظر، اضافه کنید. به این منظور روی آیکون اضافه کردن مخاطب در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کنید و سپس مخاطبی که موردنظرتان است را انتخاب کنید تا به گروه جدید اضافه شود. برای مخاطبین بعدی نیز این کار را تکرار کنید.

مدیریت مخاطبین اندروید از طریق جیمیل

ابتدا در یک مرورگر دستاپی و یا مرورگر گوشی یا تبلت، به وب‌سایت جیمیل مراجعه کرده و لاگین کنید. روی Gmail در گوشه‌ی چپ و بالای صفحه کلیک کنید و از منو، گزینه‌ی Contacts را انتخاب کنید.

در سمت چپ صفحه، دسته‌هایی مثل مخاطبین پرکاربرد یا Most Contacted را مشاهده می‌کنید. برای نمایش تمام مخاطبین روی My Contacts‌ کلیک کنید و برای نمایش دسته‌ای از مخاطبین، روی دسته‌ی موردنظر کلیک کنید. در سمت راست مخاطبین نمایش داده می‌شود. 

برای اضافه کردن چند مخاطب خاص به یک گروه جدید، ابتدا تیک چک‌باکس کنار مخاطبین موردنظر خود را اضافه کنید.

و در قدم بعدی، روی آیکون Group در بالای صفحه کلیک کرده و گزینه‌ی Create new را انتخاب کنید.

نام گروه را به دلخواه خود وارد کرده و روی OK کلیک کنید. گروه جدید را در دسته‌بندی مخاطبین در ستون چپ صفحه خواهید دید.

اگر در گوشی اندرویدی خود وارد همین حساب کاربری شده باشید و دسترسی به اینترنت و قابلیت Sync فعال باشد، پس از لحظاتی، گروه جدید را در اپ مخاطبین گوشی نیز خواهید دید.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید