در سیستم عامل اندروید، کپی کردن متن، برش یا Cut‌ کردن و در نهایت پیست کردن آن در اپ‌های مختلف، چیزی است که هر روز با آن سروکار داریم و طبعاً دانستن روش صحیح و ترفندهای کپی و پیست کردن متن و حتی شیوه‌های انتخاب متن، بسیار مفید است. در ۷۲۴ ترفند امروز به روش‌های انتخاب کردن و کپی و پیست کردن متن در اندروید می‌پردازیم. با ما باشید.

در سیستم عامل اندروید و اپ‌های متعدد آن، برای انتخاب کردن بخشی از متن کافی است روی کلمه‌ای تپ کنیم تا انتخاب شود و سپس با تپو کردن و حرکت دادن گیره‌ی شروع و پایان جعبه‌ی انتخاب متن، کلمات بیشتری را انتخاب کنیم.

اگر روی باکس انتخاب متن تپ و حدود ۲ ثانیه مکث کنیم، گزینه‌های بیشتر نمایان می‌شود. با گزینه‌ی SELECT ALL می‌توان تمام متن بخش موردنظر را انتخاب کرد. با گزینه‌ی COPY‌ می‌توان متن را کپی کرد و برای پیست کردن در اپ یا فیلدی دیگری، نگه داشت. اگر قصد دارید بخشی از متن را برش بزنید، از CUT استفاده کنید.

اگر می‌خواهید متنی مثل نام یک فیلم یا بازی و یا اپ را جست‌وجو کنید، پس از انتخاب کردن آن روی گزینه‌ی WEB SEARCH تپ کنید که مرورگر پیش‌فرض را اجرا کرده و متن انتخابی را جست‌وجو می‌کند. در اندروید ۶ و نسخه‌های بعدی، قابلیت جست‌وجو کردن متن به کمک اپ Google، ساده‌تر شده است و می‌توان حتی حین استفاده از کیبورد Gboard گوگل نیز عبارت‌ها را سرچ کرد.

برای پیست کردن متن، ابتدا در فیلدهای متنی که ممکن است بخش‌هایی از اپ‌های مختلف باشد، تپ کرده و حدود ۲ ثانیه مکث کنید تا منویی نمایان شود. در منو روی PASTE تپ کنید.

در برخی گوشی‌ها و تبلت‌ها، کلیپ‌بوردی دارای چند خانه‌ی حافظه برای کپی یا کات کردن چند قطعه متن، موجود است. به این ترتیب می‌توانید در مرحله‌ی کپی یا کات، چند کلمه یا عبارت را به صورت جداگانه و پی‌در‌پی کپی کنید و حین پیست کردن متن، از گزینه‌ی CLIPBOARD استفاده کنید و متنی که موردنظرتان است را از کلیپ‌بورد چندخانه‌ای، انتخاب کنید.

چرا در برخی اپ‌ها COPY یا CUT کار نمی‌کند؟

در برخی اپ‌های اندروید، قابلیت کپی کردن یا کات کردن متن، وجود ندارد و این گزینه کار نمی‌کند. به عنوان مثال در اپلیکیشن Facebook نمی‌توان متن بیشتر بخش‌ها را کپی کرد.

راه حل این است که در صورت امکان، از روش‌ها و اپ‌های دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توان نسخه‌ی تحت وب فیس‌بوک را استفاده کرد و در این نسخه، کپی کردن متن بلامانع است.