آپدیت‌های ویندوز اگرچه خیلی از باگ‌ها را برطرف می‌کند، اما خود نیز باگ‌های دیگری را ایجاد می‌کنند؛ هرچند نسبت باگ‌های ایجاد شده به نسبت باگ‌های برطرف شده کم هستند، اما هنوز هیچکس نمی‌داند چرا این موضوع توسط مایکروسافت حل نمی‌شود. آپدیت اخیر ویندوز ۱۰ نیز از این قاعده مستثنی نیست و گاهی Fall Creators باعث قطع شدن اتصال وای‌فای ویندوز می‌شود. برطرف کردن این مشکل ساده است، با ما همراه باشید تا با طی مراحی این معضل را حل کنیم.

برای حل مشکل قطع شدن وای‌فای در ویندوز ۱۰ بعد از آپدیت نیاز دارید آداپتور مجازی وای-فای مایکروسافت را غیرفعال کنید. برای غیر فعال کردن Wi-Fi Direct Virtual Adapter، دیوایس منیجر (Device Manager) را باز کنید؛ برای پیدا کردن آن کافی است در بخش جستجو ویندوز آن را تایپ کنید. راه دوم نیز تایپ کردن عبارت devmgmt.msc در ابزار Run است. از منوی View، گزینه Show hidden devices را انتخاب کنید تا همه دستگاه‌ها داده شوند.

بعد از مشاهده همه دستگاه‌های موجود، Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید؛ در منوی Context که با کلیک راست کردن ظاهر می‌شود، روی غیرفعال کردن دستگاه کلیک کنید و در نهایت سیستم خود را ری‌استارت کنید.

بعد از بالا آمدن ویندوز مشکل عدم اتصال وای‌فای باید حل شده باشد. اگر مشکلاتی که با غیرفعال کردن آداپتور مجازی وای-فای به وجود می‌آید، مطلوب نیست، راه حل دیگری هم وجود دارد. بررسی کنید آیا سازنده لپ‌تاپ یا PC شما دارای درایورهایی برای آداپتور مجازی است. اگر چنین است، ان درایور را بجای آنچه در ویندوز است نصب کنید. این کار نیز می‌تواند مشکل شما را حل کند، اما احتمال وجود چنین درایورهایی کم است؛‌ زیرا سازندگان بصورت خیلی محدود چنین درایورهایی را در دسترس همگان قرار می‌دهند.

مشکلاتی که با غیرفعال کردن آداپتور مجازی وای-فای ویندوز ۱۰ به وجود می‌آید

Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter یک دستگاه بی‌فایده نیست؛ اگر قصد استفاده از این روش را دارید باید بدانید غیرفعال کردن آداپتور مجازی وای‌فای باعث غیرفعال شدن ویژگی Mobile hotspot در ویندوز ۱۰ می‌شود. اگر از آن برای وصل شدن سایر دستگاه‌ها مثل تلفن همراه همراه به لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، دیگر قادر به انجام این کار نخواهید بود.