مایکروسافت در بیلد ۱۷۰۹ ویندوز ۱۰ که اخیراً منتشر شده، پنلی برای استفاده از ایمیوجی‌ها در نظر گرفته است و به کمک آن می‌توان ایموجی‌ها را به سرعت در پیام‌ها و همین‌طور نرم‌افزارهایی مثل Word و PowerPoint تایپ کرد. در ادامه با روش استفاده از Emoji Panel ویندوز ۱۰ آشنا می‌شویم و در صورت نیاز غیرفعال کردن آن را بررسی می‌کنیم.

برای نمایش پنل ایموجی‌ها می‌توان از شرت‌کات Windows + . استفاده کرد و یا کلید ترکیبی Windows + ; را فشار داد. دو شرت‌کات برای دسترسی سریع به ایموجی پنل و استفاده از ایموجی‌ها در نرم‌افزارهای مختلف. این ویژگی در نسخه‌ی Windows 10 Fall Creators Update ویندوز ۱۰ که اخیراً معرفی شده، پیاده‌سازی شده و علاوه بر ایموجی‌های ساده، ایموجی‌هایی مثل زامبی، پری، دایناسور و ... نیز در اختیار کاربران ویندوز قرار گرفته است.

اگر از کاربرانی هستید که به کلی با مقوله‌ی ایموجی بیگانه هستند و نیازی به آن ندارند، می‌توانید با تغییری کوچک در رجیستری ویندوز، پنل ایموجی را به کلی غیرفعال کنید.

چگونه پنل ایموجی‌ها را در ویندوز ۱۰ غیرفعال کنیم؟

ابتدا کلید ترکیبی Windows + R را فشار دهید و سپس در پنجره‌ی Run دستور regedit‌ را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید. رجیستری ادیتور ویندوز اجرا می‌شود. در سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Input\Settings\proc_1

برای غیرفعال کردن پنل ایموجی‌ها، می‌بایست کلیدی به اسم EnableExpressiveInputShellHotkey که از نوع DWORD است را ویرایش کنید که مسیر دقیق و خاصی برای آن وجود ندارد و بسته به زبان و موقعیت جغرافیایی، در یکی از فولدرهای loc_xxxx جای می‌گیرد. لذا کلید ترکیبی Ctrl + F‌ را فشار دهید تا پنجره‌ی جست‌وجو نمایش داده شود و عبارت EnableExpressiveInputShellHotkey را در آن پیست کنید و کلید اینتر را فشار دهید.

کلید موردبحث را پیدا خواهید کرد، به عنوان مثال ممکن است در مسیر زیر وجود داشته باشد:

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Input\Settings\proc_1\loc_0409\im_1

روی کلید EnableExpressiveInputShellHotkey دبل‌کلیک کنید تا پنجره‌ی ویرایش آن نمایان شود و مقدار آن را از ۱ به ۰ تغییر دهید. به این ترتیب شرت‌کات‌هایی که برای نمایش پنل ایموجی ذکر کردیم، از کار می‌افتد و حین تایپ کردن، این پنجره را نخواهید دید.