وقتی یک اپل ‌آی‌دی ایجاد می‌کنید و یا از کسی درخواست می‌کنید که برای شما Apple ID‌ بسازد، می‌توانید از ایمیلی دلخواه استفاده کنید. جیمیل، یاهو میل و هر سرویس دیگری قابل استفاده است. اخیراً اپل امکان تغییر ایمیل Apple ID‌ را فراهم کرده که خبر خوبی برای کاربران محصولات اپل است چرا که برخی به دلایل مختلف، می‌خواهند ایمیل متفاوتی برای اپل آی‌دی خود انتخاب کنند. در ادامه به روش تغییر ایمیل Apple ID که برای کاربران آیفون و آیپد و آیپاد مفید است، می‌پردازیم.

برخی کاربران به دلایل امنیتی و یا برای حفظ حریم خصوصی، می‌خواهند ایمیل متفاوتی برای اپل آی‌دی خود انتخاب کنند. گاهی کاربر رمز عبور ایمیل خود را فراموش می‌کند و راهی برای بازگردانی رمز عبور در نظر نگرفته است! در این صورت منطقی است که در اولین فرصت، ایمیل اپل آی‌دی را به ایمیل جدیدی تغییر دهد تا در صورت نیاز با تأیید کردن از طریق ایمیل، مالکیت اپل آی‌دی خود را اثبات و حفظ کند.

اگر ایمیل اپل آی‌دی خود را به سرویس ایمیل دیگری به جز آی‌کلود تغییر دهید، تغییر مجدد آن امکان‌پذیر است اما اگر از سرویس ایمیل iCloud و یا me استفاده کنید، تغییر ممکن نخواهد بود! بد نیست قبل از تغییر ایمیل اپل‌ آی‌دی، لاگین دو مرحله‌ای را نیز غیرفعال کنید.

چگونه ایمیل Apple ID خود را تغییر دهیم؟

بهترین روش این است که از یک مرورگر دستاپی تحت ویندوز یا مک و یا لینوکس استفاده کنید ولیکن تغییر ایمیل از طریق مرورگر آیفون نیز امکان‌پذیر است. برای شروع به صفحه‌ی حساب کاربری خود مراجعه کنید. در این صفحه با وارد کردن اپل‌ آی‌دی و رمز عبور خود، sign in کنید. اطلاعات اصلی حساب کاربری نمایش داده می‌شود. در گوشه‌ی صفحه روی دکمه‌ی ویرایش یا Edit کلیک کنید.

وقتی وارد حالت ویرایش مشخصات می‌شوید، زیر ایمیل اپل آی‌دی گزینه‌ی Change Apple ID نمایان می‌شود. روی آن کلیک کنید.

آدرس ایمیلی که می‌خواهید از این پس به عنوان ایمیل اپل آی‌دی خود استفاده کنید را وارد کنید. نیازی به استفاده از سرویس آی‌کلود یا me اپل نیست بلکه می‌توانید از جیمیلی به جیمیل دیگر یا از جیمیل به یاهو و به طور کلی از سرویسی به سرویس دیگه، مهاجرت کنید.

پس از وارد کردن ایمیل جدید، و کلید کردن روی دکمه‌ی Continue و در نهایت تغییر ایمیل، می‌بایست در وسایل اپلی خود با ایمیل جدید وارد شوید. اطلاعاتی مثل شماره‌ی تلفن، سوال امنیتی برای بازیابی رمز عبور و لاگین دو مرحله‌ای و ... بدون تغییر خواهد بود.

توجه کنید که اگر از ایمیل آی‌کلود یا me استفاده کنید، تنها تغییری که در آینده می‌توان داد، سوییچ کردن به ایمیلی دیگر تحت سرویس آی‌کلود و یا me است و نمی‌توان به سرویس ایمیل دیگری مهاجرت کرد.