در آیفون حالت مزاحم نشوید یا Do Not Disturb مثل اغلب گوشی‌های هوشمند وجود دارد و با فعال کردن آن می‌توان با خیال آسوده روی کارها تمرکز کرد چرا که گوشی حین تماس و ... ، صدایی ایجاد نمی‌کند و در حقیقت این حالت شبیه به سایلنت کردن گوشی است. می‌توان Do Not Disturb آیفون را به صورت برنامه‌ریزی شده و در ساعاتی مثل شب یا بعدازظهر، به صورت خودکار فعال کرد تا نیازی به سایلنت کردن دستی گوشی نباشد. در ادامه به روش فعال کردن خودکار Do Not Disturb در آیفون می‌پردازیم.

معمولاً افراد ترجیح می‌دهند که گوشی در ساعات شب به صورت خودکار به حالت بی‌صدا برود و مزاحم خوابشان نشود اما Do Not Distrub را می‌توان در هر بازه‌ی زمانی و هر روز از هفته که لازم باشد، به صورت خودکار فعال کرد.

چگونه Do Not Disturb را در آیفون فعال کنیم؟

در صفحه‌ی خانه روی آیکون چرخدنده‌ای‌شکل Settings تپ کنید.

در تنظیمات روی گزینه‌ی Do Not Disturb تپ کنید.

در صفحه‌ی بعدی، سوییچی به اسم Scheduled وجود دارد. اسکژولد وجود دارد که به معنی زمان‌بندی‌شده است. این سوییچ را در حالت فعال قرار دهید.

با فعال کردن حالت زمان‌بندی‌شده، دو گزینه‌ی From و To‌ برای مشخص کردن زمان شروع و پایان، اضافه می‌شود. روی From تپ کنید و با بالا و پایین کردن ساعت، زمان موردنظر خود را انتخاب کنید.

در نهایت روی Back‌ در بالای صفحه‌ی انتخاب زمان تپ کنید و به صفحه‌ی قبلی بازگردید و سپس با تپ کردن روی To همین مراحل را برای انتخاب کردن زمان پایان تکرار کنید.

اکنون حالت ساکت Do Not Disturb به صورت خودکار و هر روز از ساعت شروع تا پایان، فعال می‌شود و در نتیجه تماس‌ها، نوتیفیکییشن‌ها و هشدارها، همگی در حالتی که گوشی قفل شده، بی‌صدا می‌شوند.