دیلیت کردن حساب کاربری گوگل یا به اصطلاح جیمیل معروف، بسیار ساده است. شاید با توجه به امکانات بسیار زیادی که با ایجاد یک جیمیل ساده در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، شاید کمتر کسی به حذف اکانت Gmail فکر کند اما این امکان وجود دارد که جیمیل و تمام اطلاعات شخصی را حذف کنیم. با وب‌گرد ۷۲۴ امروز همراه شوید تا نحوه دیلیت کردن کامل حساب جیمیل را بررسی کنیم.

قبل از حذف کردن حساب جیمیل خود، توجه کنید که با حذف کردن جیمیل دیگر نمی‌توان از امکانات متعدد سرویس‌های گوگل مثل ذخیره کرده سیو بازی‌ها، آپلود و به اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق گوگل درایو و ... استفاده کرد و همه‌چیز از بین می‌رود. بنابراین قبل از هر کاری، به آنچه لازم دارید فکر کنید و بکاپ تهیه کنید. موضوع صرفاً این نیست که به اینباکس و ایمیل‌های ارسال‌شده نگاهی بیاندازیم و موارد لازم را ذخیره کنیم، می‌بایست به تمام سرویس‌هایی که استفاده کرده‌ایم مراجعه کنیم و همه چیز را به دقت بررسی کنیم.

چگونه حساب جیمیل خود را به صورت کامل دیلیت کنیم؟

ابتدا به وب‌سایت myaccount.google.com مراجعه کنید و توجه داشته باشید که حساب کاربری گوگل را تنها از طریق یک مرورگر معمولی می‌توان دیلیت کرد و نه از طریق تنظیمات گوشی اندرویدی و ... .

قدم دوم این است که وارد حساب کاربری خود شوید. به این منظور شناسه‌ی جیمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.

در صفحه‌ی MyAccount روی لینک delete your account or services کلیک کنید که در پایین بخش تنظیمات حساب کاربری است.

در صفحه‌ی بعدی، روی Delete products کلیک کنید.

گوگل از شما درخواست می‌کند که یک بار دیگر رمز عبور را وارد کنید تا اشتباهی رخ ندهد، روی sign in again کلیک کنید و به مرحله‌ی بعدی بروید. در صفحه‌ی بعدی، لینکی برای دانلود کردن آنچه در سرویس‌های گوگل ذخیره کرده‌اید، ارایه می‌شود. در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

برای حذف کردن حساب جیمیل خود، روی آیکون سطل زباله روبروی Gmail کلیک کنید.

گوگل برای تأیید حذف اکانت، از شما آدرس ایمیلی را سوال می‌کند و ایمیل تأیید را به این ایمیل ارسال می‌کند. لذا ایمیل دیگری را وارد کنید و روی Send verification mail کلیک کنید.

توضیحاتی در مورد حذف حساب نمایان می‌شود:

به ایمیلی که وارد کرده‌اید مراجعه کنید و روی لینک تأیید حذف اکانت با موضوع Gmail Deletion Confirmation، کلیک کنید. قدم بعدی این است که یک بار دیگر با وارد کردن رمز عبور، حذف حساب کاربری خود را تأیید کنید و به این ترتیب حساب جیمیل شما به صورت کامل و همیشگی، حذف می‌شود.