یکی از اشکالات گوشی‌های معروف و محبوب این است که در محیط شلوغ به دلیل یکسان بودن صدای زنگ، نوتیفیکیشن و ... ، نمی‌توان تشخیص داد که کدام گوشی صدا ایجاد کرده است! نمونه‌ی آن آیفون است که کاربران زیادی دارد و برای جلوگیری از اشتباهات، می‌بایست صدای زنگ و پیامک و نوتیفیکیشن آن را تغییر داد. در ۷۲۴ ترفند امروز به روش تغییر صدای تماس تلفنی، پیامک و ایمیل و ایمیل صوتی می‌پردازیم. با ما باشید.

اگر گوشی پرطرفداری را خریداری کرده‌اید، بهتر است هر چه زودتر به تنظیمات صدای آن مراجعه کرده و صداها را تغییر دهید تا گوشی شما به لحاظ صداها، شبیه دیگر گوشی‌ها نباشد و اشتباهی در تشخیص صدای آن رخ ندهد. برای تغییر صداها می‌توان از اپ‌های جانبی هم استفاده کرد ولیکن در تنظیمات سیستم عامل اندروید و iOS، همه چیز پیش‌بینی شده است و نیازی به اپ اضافی نیست. می‌توانید صداهای جالب را از وب‌سایت‌های مختلف دانلود کرده و به گوشی خود منتقل کنید و در نقش صدای زنگ از آن استفاده کنید.

و اما مراحل کار: ابتدا اپلیکیشن Settings آیفون را اجرا کنید و به بخش Sounds & Haptics در آیفون ۷ و مدل‌های بعدی و یا بخش Sounds در آيفون‌های قبلی بروید.

در این بخش انواع صداها لییست شده است که موارد مهم صدای زنگ یا Ringtone، صدای دریافت پیامک یا Text Tone و New Mail برای دریافت ایمیل و Reminder Alerts برای یادآوری‌هاست. روی موردی که می‌بایست تغییر کند، تپ کنید و سپس از لیست صداهای پیش‌فرض، یکی را انتخاب کنید.

 وقتی روی یکی از صداها تپ می‌کنید، پخش می‌شود و می‌توانید آن را تست کنید. همین مراحل را برای تغییر سایر صداها طی کنید و مورد متفاوتی انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید صدای دیگری به جز موارد پیش‌فرض را انتخاب کنید، ابتدا آن را به کمک کامپیوتر خود، به AAC تبدیل کنید. خوشبختانه مالتی‌مدیاپلیر iTunes اپل، این کار را انجام می‌دهد. کافی است روی آیکون سه‌نقطه‌ای منو که روبروی فایل‌های صوتی در کتابخانه‌ی iTunes (بخش My Music) موجود است، کلیک کرده و گزینه‌ی Create AAC Version‌ را انتخاب کنید. پس از ایجاد نسخه‌ی AAC، فایل را درگ کرده و روی دستاپ رها کنید تا روی دستاپ کپی شود. اکنون می‌توانید فایل را تغییر نام بدهید و پسوند آن را به جای m4a که برای فایل‌های MP4 متداول است، به m4r‌ تغییر دهید. m4r در آیفون به عنوان صدای زنگ شناخته می‌شود.

فایل تغییر نام داده شده را درگ کنید و مجدداً روی کتابخانه‌ی موسیقی آی‌تونز رها کنید تا به لیست اضافه شود.

 

فایل جدید را با استفاده از دکمه‌ی Sync، به آیفون خود منتقل کنید و اگر به درستی منتقل نمی‌شود، توجه کنید که در بخش Tones، تیک چک‌باکس Sync Tones را اضافه کرده باشید.