خراب شدن دکمه‌های فیزیکی آیفون و گوشی‌های اندرویدی رده‌اول، امری طبیعی است و متأسفانه گاهی هزینه‌ی تعمیرات سرسام‌آور است. اما یک راه حل دیگر هم برای این معضل جدی وجود دارد و آن استفاده کردن از دکمه‌های کمکی است که مثل هر دکمه‌ی دیگری، روی صفحه نمایش داده می‌شوند و تا حد زیادی مشکل را برطرف می‌کنند. در ۷۲۴ ترفند امروز با دکمه‌های مجازی آیفون که می‌توانند به جای دکمه‌های فیزیکی استفاده شوند، آشنا می‌شویم.

استفاده کردن از دکمه‌های مجازی یا on-screen که روی نمایشگر گوشی نمایش داده می‌شوند، به راحتی استفاده از دکمه‌های فیزیکی مثل دکمه‌ی خانه و ولوم نیست ولیکن راه حل ارزان و سریعی است و به خصوص در مواقعی که به دلایل مختلف، نمی‌توان آیفون را به دفاتر خدمات پس از فروش برای تعمیر دکمه‌ها، تحویل داد، مفید واقع می‌شود. در مورد دکمه‌های لمسی و مجازی، این امکان وجود دارد که دکمه‌های دلخواه را اضافه کنیم و به این ترتیب اگر دسترسی به برخی تنظیمات و قابلیت‌ها، پیچیده و دشوار باشد، می‌توان شرت‌کاتی را برای دسترسی سریع‌تر اضافه کرد و به همین علت است که برخی کاربران، حتی با وجود سالم بودن دکمه‌ی خانه و دیگر دکمه‌های گوشی، از دکمه‌های مجازی آیفون استفاده می‌کنند.

اپل در iOS قابلیتی به اسم AssistiveTouch در نظر گرفته که دکمه‌ی Home یا خانه را روی نمایشگر نمایش می‌دهد. با فشار دادن این دکمه‌ی مجازی، می‌توان به برخی تنظیمات و قابلیت‌های آیفون دسترسی پیدا کرد و البته می‌توان گزینه‌های موجود را بسته به نیاز خویش، حذف و اضافه کرد. به عنوان مثال اگر از Siri‌ استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را اضافه کنید. اضافه کردن شرت‌کاتی برای کنترل کردن بلندی صدا و گرفتن اسکرین‌شات از صفحه و مواردی از این دست نیز ممکن است.

برای فعال کردن اسیستیوتاچ آیفون، ابتدا روی آیکون اپ Settings تپ کنید و سپس در تنظیمات گوشی روی General و Accessibility تپ کنید. در این بخش گزینه‌ای به اسم AssistiveTouch موجود است که می‌بایست سوییچ آن را در حالت فعال قرار دهید. برای سفارشی کردن شرت‌کات‌ها نیز از منو گزینه‌ی Customize Top Level Menu را انتخاب کنید.

می‌توان این منو که در حالت پیش‌فرض در وسط صفحه نمایش داده می‌شود را به یکی از لبه‌ها درگ کرد. برای باز و بسته کردن آن، کافی است روی آن تپ کنیم.