در بروزرسانی اخیر ویندوز ۱۰ می‌توان وب‌سایت‌های پراستفاده را به تسک‌بار ویندوز سنجاق کرد تا دسترسی سریع و ساده شود. اما محدودیتی وجود دارد، وب‌سایت توسط مرورگر Microsoft Edge باز می‌شود و نه مرورگری مثل کروم یا موزیلا فایرفاکس. می‌توان با ترفندی ساده کاری کرد که وب‌سایت‌های پین شده در تسک‌بار ویندوز ۱۰، در مرورگر پیش‌فرضی که کاربر انتخاب کرده، باز شوند. در ادامه به روش کار می‌پردازیم.

مایکروسافت به سختی تلاش می‌کند که کاربران به جای استفاده از نرم‌افزارهای جانبی و رقیب، از نرم‌افزارهای اصلی ویندوز مثل مرورگر اج استفاده کنند ولیکن اغلب کاربران به مرورگرهایی مثل گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس عادت کرده‌اند و تغییر مرورگر برایشان ساده و دلپذیر نیست.

یکی از ویژگی‌هایی که در آینده در بروزرسانی‌های عمومی ویندوز ۱۰ اضافه می‌شود، پین کردن سایت‌ها در تسک‌بار ویندوز است. به این ترتیب می‌توان با یک کلیک ساده، وب‌سایت پراستفاده‌ای که معمولاً به آن مراجعه می‌کنیم را باز کرد، اما در حال حاضر و در نسخه‌ی Fall Creators Update ویندوز ۱۰، باز کردن وب‌سایت در مرورگر Edge صورت می‌گیرد. خوشبختانه برای رفع محدودیت، راهکاری ساده وجود دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.

چگونه وب‌سایت‌های پراستفاده را در تسک‌بار ویندوز ۱۰ قرار دهیم؟

پین کردن یا سنجاق کردن اپ‌ها و حتی فایل‌ها در تسک‌بار ویندوز ۱۰ امکان‌پذیر است و حتی می‌توان با شورت‌کات‌های کیبورد، به سرعت یکی از موارد پین‌شده را باز کرد.

برای پین کردن وب‌سایت‌ها، ابتدا مرورگر Microsoft Edge‌ را اجرا کرده و وب‌سایت و صفحه‌ای که موردنظرتان است را باز کنید. سپس روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی بالا و راست صفحه کلیک کنید و با استفاده از گزینه‌ی Pin this page to the taskbar، شورت‌کات آن را در Taskbar اضافه کنید.

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، شورت‌کاتی به صفحه‌ی موردبحث در تسک‌بار ویندوز ۱۰ اضافه شده است.

چگونه وب‌سایت‌هایی که در تسک‌بار ویندوز ۱۰ پین شده‌اند را با مرورگر دلخواه خود باز کنیم؟

قدم بعدی این است که ویندوز ۱۰ را مجبور کنیم که وب‌سایت‌های پین‌شده را با مرورگر پیش‌فرضی که همیشه استفاده می‌کنیم، باز کند. به این منظور به اپی به اسم EdgeDeflector نیاز داریم که سبک و رایگان است. به گیت‌هاب مراجعه کرده و آن را دانلود کنید. کاربرد این اپ گسترده‌تر از موضوع این مقاله است و در واقع به کمک آن می‌توان کاری کرد که ویندوز ۱۰ هر زمان به Edge نیاز داشت، از مرورگر پیش‌فرضی که انتخاب شده، استفاده کند.

تنها کاری که پس از دانلود کردن EdgeDeflector لازم است انجام دهید، نصب کردن آن است. با کلیک کردن روی شورت‌کات وب‌سایت‌ها، پیامی نمایش داده می‌شود و از شما در مورد اپ پیش‌فرض سوال می‌شود. EdgeDeflector را انتخاب کنید تا وب‌سایت در مرورگر پیش‌فرض به جای Edge مایکروسافت، باز شود.