امروزه با رونق گرفتن گوشی‌های هوشمند بخصوص اندرویدی‌ها، صدها مدل مختلف از دسته‌های بازی بلوتوثی برای این دستگاه‌ها ساخته شده است. اما شاید در این میان کنترلر ایکس‌وان اس جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد. با ما برای تنظیم کردن این کنترلر با دستگاه اندرویدی همراه باشید.

چگونه تنظیمات کنترلر را برای دستگاه اندرویدی تغییر دهیم؟

این کنترلر بسیار خوش‌دست و خوب است اما یک مشکل بزرگ سد راه کاربران اندرویدی است، آن هم اینکه با توجه فرم‌ویر مایکروسافت دکمه‌های کنترلر تقسیم شده‌اند و نمی‌توان بازی‌های استاندارد را به‌راحتی اجرا کرد. اگر می‌خواهید دکمه‌ها را بصورت دستی ویرایش کنید به یک تلفن هوشمند روت شده، فایل اکسپلورر با قابلیت شناسایی فایل روت و کمی تجربه کار با فایل‌های سیستمی نیاز دارید.

توجه: اگر نمی‌توانید گوشی خود را روت کنید، یا از روت کردن گوشی خود واهمه دارید هنوز هم می‌توانید بازی‌هایی که امکان ویرایش دکمه‌های کنترلر را به شما می‌دهند را بازی کنید. اما اگر می‌خواهید بهترین استفاده را از کنترلر ایکس‌وان خود ببرید باید گوشی خود را روت کنید.

قدم اول: Custom Layout را دانلود کنید

هنگامی که یک به‌روز رسانی برای دسته بای One S عرضه شد، برخی از کاربران اندروید یک فایل سفارشی ساختند که توانایی ویرایش دکمه‌های این کنترلر را داشت. فایل را بطور مستقیم از طریق تلفن همراه خود دانلود کنید. البته می‌توانید بعد از دانلود فایل را از لپ‌تاپ به تلفن همراه منتقل کنید، اما فایل را در پوشه دانلود کپی کنید.

قدم دوم: فایل Layout را کپی کنید

از طریف اپلیکیشن فایل اکسپلورر که توانایی ورود به روت را دارد به محل دانلود فایل رفته و آن را کپی کنید؛ حالا به پوشه‌ای که فایل‌های مربوط به صفحه کلید در آن قرار دارد بروید. فایل کپی شده را در این پوشه پیست کنید.

اگر فرمت نصب روت از اپلیکیشن دریافت کردید آن را قبول کنید.

قدم سوم: کنترلر را دوباره وصل کنید و شروع به بازی کنید

اگر همه چیز به‌خوبی پیش رفت، تلفن همراه خود را راه‌اندازی مجدد کنید و دسته بازی را از طریق بلوتوث به گوشی وصل کنید.

سپس هر بازی که بوسیله کنترلر پشتیبانی می‌شود و نیاز به کنترلر دارد را اجرا کنید، همه جیز باید بصورت نرمال اجرا شود.

اگر همچنان در کار با کنترلر مشکل داشتیم چه کار کنیم؟

اگر همچنان از کنترلرهای ایکس‌وان اس خود قصد استفاده در دستگاه اندرودی دارید و مشکلتان به این روش حل نشده است، باید منتظر آپدیت جدید برا دسته‌ها باشید. شاید حتی با آپدیت جدید هم مشکل شما حل نشود، سعی کنید نام لی‌اوت را به Vendor_045e_Product_02fd.kl تغییر دهید، تمام مراحل بالا را دوباره طی کنید.

اگر باز هم اتفاق خاصی نیفتاد، مجوزهای موجود در فایل را بررسی کنید و کد موجود را به ۶۴۴ تغییر دهید. امیدواریم این آخرین ترفند شما را به نتیجه خوبی برساند.