صفحه ورود ویندوز ۱۰ دو چیز را نمایش می‌دهد؛ اگر از حساب کاربری مایکروسافت استفاده کنید، حساب ایمیلتان در این صفحه به نمایش در خواهد آمد؛ اگر از پسورد استفاده کرده باشید از شما خواسته می‌شود پسورد را وارد کنید و اگر از PIN استفاده کرده‌اید، صفحه ورود به سیستم از شما می‌خواهد پین را وارد کنید. مسلماً نباید برای هیچ کس دیگری مشخص شود شما از چه پسوردی برای ورود استفاده می‌کنید. دومین گزینه که صفحه ورود ویندوز ۱۰ نشان می‌دهد خود ایمیل‌ها است، که نمایش آنها می‌تواند نگران کننده باشد اما ویندوز برای پنهان کردن آنها گزینه‌ای را قرار داده است.

برای پنهان کردن ایمیل‌ها باید چه کار کنیم؟

به سراغ تنظیمات بروید و در نوار سمت چپ دیر زیر شاخه‌های Accounts روی گزینه Sign-in Options کلیک کنید. بعد از اسکرول کردن صفحه گزینه اول موجود در بخش Privacy را خاموش کنید تا دیگر ایمیل‌ها در صفحه ورود نمایش داده نشوند.

این ویژگی در آپدیت سالیانه ویندوز که در سال گذشته ارائه شد، وجود دارد. البته همه کسانی که ویندوز خود را به آخرین نسخه آپدیت کنند نیز این ویژگی را مشاهده خواهند کرد. لازم به ذکر است با خاموش کردن این گزینه تنها ایمیل‌های شما از صفحه ورود پنهان خواهند شد، زیرا اصلاً چیز دیگری به غیر از ایمیل در این صفحه نمایش داده نمی‌شود. پنهان کردن اییلتان از صفحه ورود به سیستم هیچ تأثیری بر نحوه ورود نخواهد گذاشت. اگر از یک پین یا حروف الفبا برای ورود استفاده می‌کردید، بعد از پنهان شدن ایمیل‌ها نیز به همان روش سابق می‌توانید وارد حساب کاربری ویندوز شوید. اگر از چندین حساب کاربری ویندوز استفاده می‌کنید باید عملیات پنهان کردن ایمیل‌ها را برای همه حساب‌ها بطور جداگانه انجام دهید.