منو زمینه (Context Menu) چه در ویندوز و چه در مکینتاش می‌تواند ویرایش شود. البته هیچ رابط گرافیکی وجود ندارد که به شما اجازه دهد تا آن را در ویندوز ویرایش کنید و باید از طریق رجیستری این کار را انجام داد. در مکینتاش همه چیز تقریباً ساده‌تر است؛ شما می‌توانید این گزینه را از طریق System preferences به منو زمینه اضافه کنید، اما باید بدانید این گزینه‌ها محدود هستند. با ما همراه باشید...

Context Menu دارای دو نسخه رایگان و پولی است، که اگر می‌خواهید تنها گزینه Open With را فعال کنید. نسخه رایگان کار شما را راه می‌اندازد. معمولاً برنامه‌هایی که این ویژگی را لازم دارند، خودشان را به منو زمینه اضافه می‌کنند؛ اما اگر برنامه‌ای اضافه نشده باشد، باید شما این کار را انجام دهید. با منو زمینه می‌توانید گزینه Open With به هر برنامه‌ای اضافه کنید.

چگونه گزینه ...Open With را اضافه کنیم؟

Context Menu را دانلود کنید؛ این برنامه یک برنامه افزونه‌ای است، پس به سراغ تنظیمات سیستم رفته و آن را فعال کنید.

منو زمینه را اجرا کنید، از شما خواسته می‌شود که فهرست‌ها را انتخاب کنید.

این منو برای هر برنامه‌ای که انتخاب شود فقط در کنار آن ظاهر خواهد شد و برنامه‌ای که در فهرست نباشد این گزینه برایش فعال نمی‌شود. تنظیمات برنامه را باز کنید در تب Context Menu روی دکمه + کلیک کنید تا گزینه Open With را به آن اضافه کنید؛ برای این مطلب ما گزینه Open With TextEdit را برای برنامه TextEdit به منو زمینه اضافه می‌کنیم.

گزینه اضافه کردن یک برنامه را زمانیکه روی دکمه + کلیک می‌کنید انتخاب خواهید کرد، سپس می‌توانید هر برنامه‌ای که می‌خواهید به لیست اضافه کنید.

حالا Finder را باز کرده و به سراغ هریک از دایرکتوری‌ها که ایجاد کرده‌اید بروید و روی هر فایلی که می‌خواهید کلیک راست کنید، صرف نظر از سازگار بودن یا نبودن فایل گزینه Open With را باید در منو زمینه مشاهده کنید.

برای کاربرانی که بصورت حرفه‌ای با مکینتاش کار می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم نسخه کامل این برنامه را خریداری کنند، اما برای سایرین همین نسخه رایگان کار را به‌خوبی انجام می‌ٔدهد.