آیفون در حالت Silent ممکن است کم‌صدا باشد اما صدای لرزش گوشی‌ها هم گاهی گوش‌خراش و هولناک است! اگر در مکان کاملاً ساکتی حضور دارید، بهتر از Vibration یا لرزش و ویبره را هم غیرفعال کنید تا هیچ صدای عجیب و ناگهانی در محیط طنین‌انداز نشود. با آموزش کوتاه روش غیرفعال کردن ویبره آیفون ما را همراهی کنید.

لرزش گوشی زمانی که در دست کاربر و یا در کیف وی قرار گرفته، چندان سروصدایی ایجاد نمی‌کند اما اگر آیفون را روی داشبورد خودرو و سطح میز و ... قرار دهید، حین لرزش گوشی، صدای نسبتاً زیادی می‌شنوید که گاهی مواقع مطلوب نیست. در این صورت بهتر است ویبره در حالت بی‌صدا را نیز غیرفعال کنید تا به کلی هیچ صدایی از گوشی شنیده نشود و غافلگیر نشوید.

برای غیرفعال کردن ویبره یا لرزش، در صفحه‌ی خانه روی آیکون چرخدنده‌ای‌شکل Settings تپ کنید و سپس روی گزینه‌ی Sounds and Haptics تپ کنید. اگر آیفون 6S یا مدل‌های قدیمی‌تر دارید، گزینه‌ی مذکور، Sounds خواهد بود چرا که قابلیت لمس سه‌بعدی در این محصولات، وجود ندارد.

در این بخش گزینه‌ای به اسم Vibrate on Silent وجود دارد. سوییچ این گزینه را در حالت غیرفعال قرار دهید.

اگر می‌خواهید آیفون حین پخش کردن صدای زنگ تلفن، لرزش نداشته باشد، کافی است سوییچ Vibrate on Ring را هم در حالت خاموش تنظیم کنید. به این ترتیب گوشی شما حین تماس تلفنی در حالت صدادار یا بی‌صدا، لرزشی نخواهد داشت.