یکی از قابلیت‌های جدید و مفید اینستاگرام، مخابره کردن زنده یا Live broadcast است که برای استریم کردن لحظات مهم و هیجان‌انگیز به کار می‌رود. با لایو برودکست می‌توان ویدیو را به صورت زنده برای دنبال‌کنندگان خود پخش کرد و اکنون مخابره کردن دوطرفه‌ی ویدیو یا به عبارت دیگر مکالمه‌ی ویدیویی دوطرفه نیز ممکن شده است. در وب‌گرد ۷۲۴ امروز با این قابلیت اینستاگرام و روش استفاده از آن آشنا می‌شویم.

اینستاگرام لایو ویدیوهای زنده‌ای است که برای مدت زمان محدود ۲۴ ساعت در اختیار دنبال‌کنندگان قرار می‌گیرد. قبلاً با روش ذخیره کردن ویدیوهای Live اینستاگرام آشنا شدیم و اکنون در مورد قابلیت جدید اینستاگرام که در حقیقت ویدیو کنفرانس است، صحبت می‌کنیم.

چگونه ویدیوهای Instagram Live Video را ذخیره کنیم و مجدداً به اشتراک بگذاریم؟

اکنون می‌توان با دوستان، جلسه‌ای ویدیویی و زنده تشکیل داد. برای استفاده از این ویژگی جدید، می‌بایست نسخه‌ی ۲۰ اپ اینستاگرام یا نسخه‌های جدیدتر را نصب کنید و در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS می‌توان از این ویژگی استفاده کرد. خوشبختانه نیازی نیست که طرف مقابل هم اینستاگرام خود را بروز کند.

 چگونه در اینستاگرام، مکالمه‌ی ویدیویی داشته باشیم؟

برای مکالمه‌ی ویدیویی زنده با دوستان، ابتدا اپ اینستاگرام را اجرا کنید و روی آیکون دوربین در گوشه‌ی بالا و چپ صفحه، تپ کنید. با حرکت جاروبی در پایین صفحه‌ی فیلم‌برداری، حالت Live یا زنده را فعال کنید. کمی صبر کنید تا شخص مورد نظر، ویدیوی جدید را مشاهده کنند. اگر کسی ویدیو را تماشا نکند، نمی‌توان وی را به مکالمه‌ی زنده دعوت کرد.

پس از ملحق شدن یکی از دوستان به ویدیوی زنده‌ی، روی آیکونی که به شکل دو صورت است و در پایین صفحه قرار گرفته، تپ کنید. در منوی پاپ‌آپ، روی نام شخصی که می‌خواهید دعوت کنید، تپ کنید. به این ترتیب دعوت شما ارسال می‌شود و شخص مقابل می‌تواند آن را رد کرده و یا به اجرای زنده‌ی شما ملحق شود. ترک کردن ویدیوی زنده نیز در هر زمان دلخواهی، ممکن است.

 

پس از قبول دعوت و ملحق شدن طرف مقابل به ویدیوی زنده، صفحه به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش بالا ویدیوی شما را نمایش می‌دهد و بخش پایین نیز ویدیویی که شخص مقابل استریم کرده است. پس از پایان ویدیوی Live، می‌توانید آن را با فرمت MP4 روی گوشی خود ذخیره کنید و همین‌طور آن را برای دنبال‌کنندگان خود شیر کنید. در این صورت برای مدت زمان ۲۴ ساعت، در دسترس خواهد بود. به علاوه می‌توان ویدیوی زنده را به استوری‌های خود اضافه کرد.

در پایان به این موضوع توجه کنید که برای مخابره کردن ویدیو با کیفیت نسبتاً خوب و تأخیر کم، می‌بایست اینترنت سریع و دارای پینگ‌تایم پایین در اختیار داشت.