تا قبل از انتشار iOS 11، برای اسکن کردن QR Code توسط آیفون، به اپ‌های جانبی نیاز داشتیم اما در نسخه‌ی جدید iOS، با اپلیکیشن دوربین اپل می‌توان کدهای رمزی QR Code را اسکن کرد و محتوای آن را مشاهده کرد. در ۷۲۴ ترفند امشب، به نحوه‌ی اسکن کردن QR Codeها به کمک اپ دوربین آیفون یا آیپد، می‌پردازیم.

اگر سیستم عامل گوشی یا تبلت اپلی خود را به iOS 11 بروز کرده باشید، برای اسکن کردن QR Codeها که این روزها روی انواع کالا و حتی در وب‌سایت‌ها و ... دیده می‌شوند، به اپلیکیشن اضافی نیاز ندارید. اکنون در iOS 11 می‌توانید اپ Camera را اجرا کنید و این کار را انجام دهید.

QR Code چیست و چه کاربردی دارد؟

این نوع جدید رمزگذاری کردن محتوا، چیزی شبیه به بارکد است. در QR Code می‌توان آدرس یک وب‌سایت، اطلاعات یک محصول یا هر متنی را به صورت مربع‌های سیاه و سفید کوچک، ذخیره کرد.

برخی تصور می‌کنند که QR Code یک کد پیچیده و عجیب است که نشان‌دهنده‌ی اورجینال بودن محصولات است اما در حقیقت QR Code یک تصویر ساده است که با نرم‌افزارهای زیادی می‌توان آن را ایجاد کرد و متن دلخواه را در آن پنهان کرد و در واقع QR Code ارتباطی با اصل بودن کالا و خدمات ندارد.

برای ایجاد QR Code می‌توانید از این سرویس آنلاین هم استفاده کنید.

چگونه با دوربین آیفون، QR Codeها را اسکن کنیم؟

اپ Camera گوشی یا تبلت اپلی خود را اجرا کنید. حالت عکاسی یا مربعی (Photo‌ یا Square) را فعال کنید. در هر دو حالت اسکن QR Code امکان‌پذیر است.

دوربین را در فاصله‌ی نسبتاً نزدیک از QR Code‌ بگیرید. توجه کنید که فاصله بیش از چیزی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید نباشد چرا که تشخیص مربع‌های سیاه و سفید، ممکن است به اشتباه صورت بگیرد.

دوربین پس از یک یا دو ثانیه، محتوای QR Code را تشخیص می‌دهد و آن را به صورت یک نوتفیکیشن در بالای صفحه خواهید دید.

بسته به محتوای QR Code، می‌توان از نوتیفیکیشن بالای صفحه برای باز کردن یک لینک یا جست‌وجو کردن در مورد یک موضوع، استفاده کرد. کافی است روی لینک در نوتیفیکیشن بالای صفحه، تپ کنید.

اگر در QR Code اطلاعات تماس مثل ایمیل موجود باشد، با تپ کردن روی آن، می‌توان در اپ مخاطبین، اطلاعات مخاطب جدید را اضافه کرد.