یکی از قابلیت‌های اینستاگرام، علامت‌گذاری کردن عکس‌ها برای مشاهده در فرصت بعدی است که به آن Saved Photos گفته می‌شود. تاکنون استفاده از این قابلیت تنها در اپ اینستاگرام که روی گوشی‌ها نصب شده، امکان‌پذیر بود اما اکنون می‌توان مجموعه تصاویر ذخیره شده را روی کامپیوتر نیز تماشا کرد. در وب‌گرد ۷۲۴ امشب، به روش مشاهده کردن تصاویر علامت‌گذاری شده‌ی اینستاگرام در کامپیوتر‌های ویندوزی و مک‌های اپل می‌پردازیم.

چگونه تصاویر Saved Photos اینستاگرام را در ویندوز و مک تماشا کنیم؟

کاربرانی که از مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌های اپل استفاده می‌کنند، می‌توانند از اپلیکیشنی رایگان به اسم Flume برای مشاهده کردن عکس‌های علامت‌گذاری‌شده (بوک‌مارک‌شده) اینستاگرام استفاده کنند. به این منظور کافی است پروفایل خود را با نگه داشتن موس روی آیکون پروفایل در پایین صفحه و استفاده از منویی که نمایان می‌شود، باز کنید.

قدم بعدی کلیک کردن روی آیکون بوک‌مارک در منوی بالای صفحه است. به این ترتیب عکس‌های شما و همین‌طور کالکشن‌های شما نمایش داده می‌شوند.

نرم‌افزار Flume به گونه‌ای طراحی شده که اینستاگرام را شبیه حالت اپلیکیشن آن در مک‌های اپل نمایش دهد و حتی شیوه‌ی استفاده از آن نیز شبیه اپ اینستاگرام است.

کاربران ویندوز می‌توانند از اپلیکیشن رسمی اینستاگرام برای ویندوز ۱۰ استفاده کنند که از نظر کارکرد و طراحی، شبیه Flume مک است.

تماشا کردن عکس‌های کالکشن‌های اینستاگرام در مرورگر کروم

اگر از کاربران مرورگر گوگل کروم هستید، اکستنشنی به اسم Improved Layout for Instagram را روی مرورگر خود نصب کنید. این افزونه‌ی گوگل کروم، شیوه‌ی نمایش وب‌سرویس اینستاگرام را تغییر می‌دهد و به کمک آن می‌توان عکس‌هایی که با قابلیت Saved Photos علامت‌گذاری شده‌اند را به ترتیب تاریخ ذخیره کردنشان، تماشا کرد اما از نمایش کالکشن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

پس از نصب اکستنشن، وب‌سایت اینستاگرام را باز کنید و روی منوی سه‌نقطه در گوشه‌ی بالای صفحه، کلیک کنید.

پنجره‌ی دیگری نمایان می‌شود و در آن فید آخرین عکس‌های Save‌ شده و لایک‌شده را خواهید دید. برای مشاهده کردن تصاویر در ابعاد بزرگ، رویشان کلیک کنید.