سیری، دستیار صوتی اپل، می‌تواند اسامی مخاطبین را حین دریافت پیامک یا تماس، اعلام کند. اما گاهی تلفظ اسامی اشتباه صورت می‌گیرد و این سوال مطرح می‌شود که چگونه می‌توان به Siri یاد داد که اسامی را درست تلفظ کند؟ در ۷۲۴ ترفند عصر امروز، روش تصحیح تلفظ اسامی در آیفون را بررسی می‌کنیم. با ما باشید.

روش اول: تصحیح تلفظ نام‌ها در آیفون پس از تلفظ اشتباه Siri

چند راه برای تصحیح تلفظ اسامی وجود دارد که شاید ساده‌ترین‌شان، تصحیح تلفظ نام‌ها، پس از اعلام کردنشان است. هر گاه سیری، دستیار صوتی هوشمند آیفون، نام کسی را اشتباه تلفظ کرد، به گوشی خود بگویید That’s not how you say that (تلفظ: دتس نات هاو یو سی دت) و سیری می‌پرسد: OK, how do you pronounce the name که name همان نامی است که سیری تلفظ کرده است. نام مخاطب را به درستی تلفظ کنید، سیری پس از بررسی تلفظ شما، چند گزینه پیش روی شما قرار می‌دهد. روی تک‌تک گزینه‌ها تپ کنید و تلفظ سیری را بشنوید و در نهایت موردی که بهتر است را با تپ کردن روی گزینه‌ی Select روبروی آن، انتخاب کنید.

اگر هیچ تلفظی نزدیک نیست، می‌توانید از گزینه‌ی Tell Siri again‌ استفاده کنید و یک بار دیگر تلفظ صحیح نام موردنظر را به سیری بگویید و بار دیگر پیشنهادات را بررسی کنید. پس از تصحیح کردن تلفظ نام، نوبت به نام خانوادگی می‌رسد. مراحل را به همین صورت تکرار کنید.

تلفظ صحیح نام و نام خانوادگی مخاطبین را در اپ Contacts تایپ کنید

روش دوم این است که مستقیماً سراغ اپلیکیشن Contacts (مخاطبین) اپل بروید. یکی از مخاطبینی که تلفظ نام وی، اشتباه صورت می‌گیرد را انتخاب کنید و روی آن تپ کنید. در صفحه‌ی مخاطب، روی Edit تپ کرده و اسکرول کنید تا به پایین صفحه برسید. در این بخش روی Add Filed تپ کنید و در صفحه‌ای که باز شده، روی Phonetic First Name یا Phonetic Last Name تپ کنید. در فیلدی که ظاهر می‌شود، تلفظ نام مخاطب را به صورت تقریبی وارد کنید تا سیری تلفظ بهتری انجام دهد. می‌توانید از دکمه‌ی میکروفون نیز برای تایپ صوتی استفاده کنید.

به عبارت دیگر باید از سبک فینگیلیش استفاده کرد و نام‌ها را به صورتی که تلفظ می‌شوند، نوشت و البته گاهی لازم است نوشتار خود را کمی تغییر دهید. حروف صدادار معمولاً مشکل اصلی در تلفظ کلمات انگلیسی هستند چرا که اغلب فارسی‌زبانان، این حروف را به اشتباه تلفظ می‌کنند. گاهی A صدای فتحه می‌دهد و گاهی صدای کسره و معمولاً تلفظ آن چیزی بین این دو حالت است. به همین علت است که تلفظ نام‌ها توسط موتورهایی مثل سیری، اشتباه انجام می‌شود.

در نهایت روی Done تپ کنید تا تنظیمات مخاطب، ذخیره شود.

تصحیح تلفظ اشتباه نام‌ها به کمک Siri

روش سوم این است که از سیری برای یافتن مخاطب و تصحیح تلفظ استفاده کنید. دکمه‌ی خانه‌ی آیفون را فشار داده و مکث کنید تا سیری فعال شود. سپس نام مخاطب موردنظر را تلفظ کنید. اگر سیری نام مخاطب را پیدا نمی‌کند، نام را کمی اشتباه تلفظ کنید. سیری پس از یافتن مخاطب، نام وی را تلفظ می‌کند. اکنون مثل روش اول، به گوشی بگویید: You're pronouncing [name] wrong که به جای name، نام مخاطب قرار می‌گیرد.

سیری از شما در مورد تلفظ صحیح سوال می‌کند و پس از شنیدن تلفظ شما، پیشنهادات چندگانه‌اش را ارایه می‌کند و مثل روش اول، می‌توان حالت صحیح را انتخاب کرد. همین مراحل در مورد تلفظ نام خانوادگی می‌بایست تکرار شود.