یکی از قابلیت‌های آیفون، ایجاد هات‌اسپات برای به اشتراک‌گذاری اینترنت سیم‌کارت است و در حقیقت گوشی اندرویدی یا آیفونی که Hotspot شده، مثل یک مودم 4G جیبی است. در آیفون ممکن است حین فعال کردن Tethering برای به اشتراک‌گذاری اینترنت، با مشکلاتی مواجه شوید. در ۷۲۴ ترفند امروز به این موضوع می‌پردازیم که راه حل مشکل به اشتراک‌گذاری اینترنت در آیفون یا آیپد چیست؟ با ما باشید.

شاید کسانی که سیستم عامل iOS 10‌ آیفون یا آیپد خود را به iOS 11 بروز کرده‌اند، به جز مشکلات باتری که قبلاً در باب آن سخن گفتیم و راه‌حل‌ها و تنظیمات ضروری را بررسی کردیم، با مشکلاتی در زمینه‌ی به اشتراک‌گذاری اینترنت سیم‌کارت مواجه شده باشند.

چگونه عمر باتری آیفون و آیپد بروز شده به iOS 11 را افزایش دهیم؟

برای این مشکلات هم راه‌حل‌های ساده‌ای وجود دارد و به قول معروف، گره‌ای نیستند که باز نشوند. در ادامه پیرامون راهکارهای ممکن بحث می‌کنیم.

قبل از هر چیز توجه کنید که اگر اینترنت سیم‌کارت بسیار کند باشد و به عبارت دیگر از دکل‌های اپراتور مخابراتی دور باشیم یا سرعت شبکه پایین باشد، طبعاً مشکل متوجه گوشی نیست و باید موقعیت خود را تغییر داد. ابتدا سرعت اینترنت را با آیفون خود تست کنید و برای اطمینان بیشتر، کافی است سیم‌کارت خود را در گوشی اندرویدی و یا آیفون دیگری قرار دهید و سرعت اینترنت را مجدداً آزمایش کنید.

روش‌های تقویت آنتن‌دهی گوشی و حل مشکل ضعیف بودن سیگنال

آیا به اشتراک‌گذاری اینترنت یا Tethering فعال است؟

منظور از Tethering در دنیای گوشی و تبلت، به اشتراک گذاشتن اینترنت سیم‌کارت یا تبدیل گوشی به هات‌اسپات (نقطه‌ی اتصال وای-فای) است. برخی اپراتورها در برخی کشورها، قابلیت Tethering آیفون‌هایی که فروخته‌اند را غیرفعال کرده‌اند! علت مشخص نیست ولیکن بهتر است روی آیکون اپلیکیشن Settings در صفحه‌ی خانه، تپ کرده و روی گزینه‌ی Mobile تپ کنید. در این بخش گزینه‌ای به اسم Personal Hotspot وجود دارد که می‌بایست از آن برای راه‌اندازی هات‌اسپات و تنظیمات مربوطه استفاده کرد. اگر با مراجعه به این بخش، تنظیمات نمایان نشد و پیامی مثل تصویر زیر روی صفحه نمایش داده می‌شود، می‌بایست با اپراتور خود تماس بگیرید و مشکل را حل کنید.

فعالسازی با ارسال پیامک یا روش‌هایی از این قبیل در برخی اپراتورها پیاده‌سازی شده است. آنچه مهم است این است که پس از بروز کردن به iOS 11‌ و در حالت کلی در نسخه‌های مختلف iOS، می‌بایست هات‌اسپات بدون مشکل ایجاد شده باشد. در غیر این صورت بدیهی است که نمی‌توان اینترنت سیم‌کارت را به اشتراک گذاشت.

گوشی را خاموش و روشن کنید یا حالت Airplane را فعال و غیرفعال کنید

شاید عجیب به نظر برسد که خاموش و روشن کردن یک ابزار ویندوزی، اندرویدی و همین‌طور iOSی، برخی مشکلات را حل می‌کند! اما از نگاه برنامه‌نویسان، این موضوع طبیعی است چرا که گاهی باگ‌های نرم‌افزارهایی که پس از بالا آمدن سیستم عامل اجرا شده و در پس‌زمینه هستند، مشکل ایجاد می‌کند. با ری‌استارت کردن آیفون می‌توان این مشکلات خاص و عجیب را برطرف کرد.

اما قبل از ری‌استارت کردن، حالت Airplane را فعال کنید. در حالت ایرپلین که به معنی هواپیماست، تمامی راهکارهای ارتباط بی‌سیم مثل وای-فای و بلوتوث و همین‌طور اینترنت سیم‌کارت، غیرفعال می‌شود. پس از ۱۰ ثانیه Airplane Mode را غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن یا فعال کردن این حالت، کافی است در iOS 11 از بخش کنترل سنتر استفاده کنید و روی آیکون هواپیما، تپ کنید. توجه کنید که کنترل سنتر در iOS 11 با حرکت جاروبی از پایین صفحه به سمت بالا، ظاهر می‌شود. می‌توان به Settings نیز مراجعه کرد.و گزینه‌ی مربوطه را پیدا کرد.

برای به اشتراک‌گذاری اینترنت آیفون، از روش‌های دیگر استفاده کنید

معمولاً برای به اشتراک‌گذاشتن اینترنت در آیفون و آیپد، از اتصال بی‌سیم وای-فای استفاده می‌شود ولیکن می‌توان این کا را به کمک بلوتوث و حتی USB انجام داد! به این منظور در تنظیمات و در بخش Mobile، سوییچ Personal Hotspot را فعال کنید و سپس در گوشی یا وسیله‌ی دیگر، بلوتوث را فعال کرده و تلاش کنید که آیفون خود را در لیست وسایل اطراف پیدا کنید. دقت کنید که اگر آیفون هات‌اسپات‌شده، رویت نمی‌شود، کافی است به بخش Settings > Blutooth مراجعه کنید و در همان صفحه صبر کنید تا بلوتوث روشن و قابل‌رویت باقی بماند و دوباره برای پیدا کردن آیفون خود، تلاش کنید.

برای به اشتراک گذاشتن اینترنت آیفون با مک‌های اپل، به Settings و سپس Network مراجعه کنید. در این بخش گزینه‌ای به اسم iPhone USB وجود دارد و به کمک این حالت، می‌توان از USB برای به اشتراک گذاشتن اینترنت استفاده کرد.

چگونه تنظیمات شبکه و iCloud را در آیفون و آیپد، ریست کنیم؟

راه حل بعدی این است که تنظیمات کامل Network و iCloud را ریست یا بازنشانی کنید تا مثل روز اول شوند. به این منظور اپ تنظیمات آیفون را اجرا کنید و مسیر زیر را طی کنید:

Settings > General > Reset

در این بخش Reset Network Settings را انتخاب کنید. آیفون ریبوت می‌شود و تمام تنظیماتی که در بخش وای-فای و شبکه، اعمال شده، به حالت اول برمی‌گردد. می‌بایست رمز عبور وای-فای‌های اطراف را مجدداً وارد کنید و برای تعیین نام گوشی، از بخش Settings > About اقدام کنید.

خروج از حساب آی‌کلود هم یک راه حل احتمالی است که شاید اثری نداشته باشد ولیکن برخی آن را توصیه می‌کنند. برای خروج از حساب iCloud خود، در اپ تنظیمات روی نام خود تپ کرده و در پایین صفحه روی Sign Out تپ کنید.