در iOS 11 و همین‌طور iOS 10‌ این قابلیت وجود دارد که عکس و ویدیو را مختلف یا Hide کنیم. در ۷۲۴ ترفند ظهر امروز، با روش پنهان کردن تصاویر و ویدیوهای خاص در اپلیکیشن Photos اپل آشنا می‌شویم.

در اپ Photos اپل می‌توان تصاویر و ویدیوهایی که روی حافظه‌ی آیفون یا آیپد ذخیره شده را مشاهده کرد. پنهان کردن برخی تصاویر و ویدیوها، راه خوبی برای حفظ حریم شخصی است و از این رو می‌بایست روش مخفی کردن فایل‌های خاص را بدانیم. عکس‌هایی که مخفی شده‌اند، در نمای اصلی اپلیکیشن فوتوز اپل دیده نمی‌شوند اما اگر به بخش Albums سری بزنیم یا از قابلیت جست‌وجو استفاده کنیم، تصاویر و ویدیوهای مخفی نیز نمایش داده می‌شوند.

نحوه پنهان کردن عکس‌ها و ویدیوها در iOS 10

اپلیکیشن Photos را اجرا کنید و عکسی که می‌خواهید مخفی یا Hide شود را پیدا کنید. در گوشه‌ی بالا و راست صفحه روی دکمه‌ی Select تپ کنید. اکنون می‌توانید یک یا چند عکس و ویدیو را هم‌زمان انتخاب کنید. موارد دلخواه را انتخاب کنید.

پس از تکمیل انتخاب فایل‌ها، روی دکمه‌ی Share تپ کنید. در بخش پایین صفحه و در میان روش‌های به اشتراک‌گذاری، گزینه‌ی Hide نیز دیده می‌شود. روی این گزینه تپ کنید تا تصاویر مخفی شوند. قبل از مخفی‌سازی، فایل‌ها را یک بار دیگر بررسی کنید و در نهایت روی Hide Photo تپ کنید.

تصاویر مخفی شده در تب آلبوم‌ها و در آلبوم Hidden قرار می‌گیرند.

مخفی کردن ویدیوها و عکس‌ها در iOS 11 و آیفون‌های جدید

اگر iOS را به نسخه‌ی ۱۱ بروز کرده‌اید یا یکی از آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس یا آیفون ایکس را خریداری کرده‌اید، روال کار مثل قبل است. پس از انتخاب کردن عکس یا عکس‌ها، روی آیکون به اشتراک‌گذاری در گوشه‌ی پایین و سمت چپ تپ کنید و در منوی به اشتراک‌گذاری، گزینه‌ی میانی همان Hide است.

پس از تپ کردن روی این گزینه، یک بار دیگر عکس‌ها و ویدیوهایی که انتخاب کرده‌اید را چک کنید و سپس روی Hide Photo/Video تپ کنید تا مخفی کردن فایل‌ها تأیید شود.

چگونه عکس‌ها و ویدیوهای مخفی را در آیفون و آیپد مشاهده کنیم؟

برای مشاهده کردن یا از حالت مخفی خارج کردن فایل‌ها، به تب Albums در اپ Photos اپل مراجعه کنید. در این بخش آلبومی که نامش Hidden است را انتخاب کنید. موارد دلخواه را انتخاب کنید و سپس روی آیکونی که در گوشه‌ی پایین و چپ صفحه قرار گرفته، تپ کنید.

این بار در منوی به اشتراک‌گذاری، گزینه‌ی Unhide دیده می‌شود. روی این گزینه تپ کنید تا تصاویر به حالت عادی برگشته و در آلبوم قبلی خود قرار گیرند. در iOS 11 هم روال کار مشابه است.