آیفون فلاش LED‌ قدرتمندی دارد که در مواقع خاص می‌توان از آن به عنوان چراغ قوه نیز استفاده کرد. البته توجه کنید که مرتباً این کار را انجام ندهید چرا که عمر باتری آیفون و هر گوشی دیگری، محدود است. در ۷۲۴ ترفند امشب به آموزش استفاده از ابزار چراغ قوه در آیفون می‌پردازیم. با ما باشید.

در نسخه‌های قدیمی iOS‌ برای تبدیل کردن فلاش LED آیفون به چراغ قوه و در حقیقت استفاده از فلاش بدون روشن کردن دوربین، به اپلیکیشن‌های جانبی نیاز داشتیم اما در محصولات جدید اپل و نسخه‌ی جدید iOS، نیازی به نصب کردن اپ اضافی برای تبدیل فلاش LED دوربین به چراغ قوه وجود ندارد. در خود سیستم عامل این ویژگی مفید پیش‌بینی شده است.

چگونه چراغ قوه را در آیفون‌ها، روشن و خاموش کنیم؟

آیفون خود را آنلاک کنید و در صفحه‌ی خانه، از پایین صفحه حرکت جاروبی به سمت بالا انجام دهید تا Control Center نمایان شود. کنترل سنتر یا مرکز کنترل، تنظیمات سریع و مفیدی دارد که یکی از موارد، چراغ قوه است. روی آیکون چراغ قوه تپ کنید تا فلاش LED روشن شود.

برای خاموش کردن چراغ قوه یا در حقیقت فلاش LED، یک بار دیگر مرکز کنترل را از پایین صفحه، بیرون بکشید و روی آیکون چراغ قوه تپ کنید.

چگونه روشنایی فلاش LED آیفون در نقش چراغ قوه را کم و زیاد کنیم؟

این قابلیت مفید و جالب در آیفون‌ها مهیا شده که بتوان نور چراغ قوه را در حدی که لازم است، تنظیم کرد. به این ترتیب اگر شارژ باتری کم باشد یا بخواهید با چراغ قوه‌ی آیفون، در تاریکی شب، کار ساده‌ای مثل خواندن کتاب را انجام دهید، می‌توانید با روشنایی اندک این کار را انجام دهید و در نتیجه عمر باتری گوشی شما، بیهوده کم نمی‌شود و روشنایی شدید فلاش LED، چشم را آزار نمی‌دهد.

برای کاهش روشنایی، از پایین صفحه حرکت جاروبی به سمت بالا انجام دهید تا کنترل سنتر نمایان شود. مثل قبل روی آیکون چراغ قوه تپ کنید اما انگشت خود را از روی صفحه برندارید تا تنظیمات اضافی نمایان شود. سه حالت برای روشنایی چراغ قوه موجود است. Low Light حالت کم‌نور است و Bright Light نیز نورانی‌ترین حالت ممکن است.

حالتی که موردنظرتان است را انتخاب کرده و روی آن تپ کنید. برای بستن این منوی پاپ‌آپ، کافی است در نقطه‌ای دیگر از صفحه، تپ کنید تا به مرکز کنترل برگردید.

توجه: اگر گوشی شما مجهز به 3D Touch اپل است و در حقیقت آیفون 6s و نسخه‌های بعدی است، کافی است آیکون چراغ قوه را محکم فشار دهید تا منوی تنظیم روشنایی آن نمایان شود. در سایر آیفون‌ها می‌بایست از تپ کردن و مکث برای این مهم استفاده کرد.

سوالات متداول

آیکون چراغ قوه در کنترل سنتر آیفون من وجود ندارد! چه باید کرد؟

احتمالاً در تنظیمات گوشی خود، آیکون چراغ قوه را حذف کرده‌اید. به مسیر زیر در تنظیمات رجوع کنید:

Settings > Control Center > Customize Controls

در این بخش روی آیکون + در کنار قابلیت Flashlight تپ کنید تا آیکون مربوطه در کنترل سنتر اضافه شود.