در این قسمت از آموزش نرم افزار Word 2016 به آموزش بخش بسیار کاربردی از تب Home می‌پردازیم، موضوع تنظیمات Font شامل تغییر اندازه، رنگ و استایل آن است. توجه شما را به ادامه آموزش این نرم‌افزار کاربردی جلب می‌کنم.

آموزش بخش Font از تب Home

  • در ابتدای کار به آموزش استفاده از فونت‌ها می‌پردازیم‌‌، همانطورکه مشاهده می‌کنید در بخش Font دو کادر وجود دارد که کادر اول دارای نام‌های مختلف فونت‌ها بوده جهت انتخاب نوع فونت و کادر دوم که شامل اعداد است جهت انتخاب سایز فونت می‌باشد.

تنها کافی است متن مورد نظر خود را انتخاب کرده و از این قسمت‌ها نوع فونت و اندازه فونت دلخواه خود را انتخاب کنید. برای مثال، موارد زیر را که با فونت‌های مختلف و اندازه‌های مختلف نوشته شده اند را مشاهده کنید.

  • کنار کادر سایز فونت دو حرف A مشاهده می‌شود که یکی از آنها بزرگ‌تر و دیگری کوچک‌تر است که این گزینه به شکل زیر دیده می‌شود. 

 

که از حرف A که دارای سایز بزرگ‌تری است به جهت بزرگ‌تر کردن سایز فونت‌ها و از حرف A که دارای سایز کوچک‌تر است، جهت کوچک‌تر کردن سایز فونت‌ها استفاده می‌شود، بدین صورت که با کلیک کردن بر روی هر یک از این حروف می‌توانید هر نوشته را به اندازه ۲ سایز بزرگتر یا کوچکتر کنید.

  • از گزینه Change case جهت تبدیل حروف کوچک و بزرگ در انگلیسی استفاده می‌شود که نماد آن به شکل زیر است.

این گزینه دارای منویی به صورت زیر می‌باشد.

گزینه اول به نام Sentence case با توجه به موقعیت کلمه در جمله، حروف را تغییر می‌دهید بدین معنی که اگر کلمه‌ای در ابتدای جمله باشد حرف کوچک آن کلمه به صورت بزرگ در می‌آید.

گزینه دوم به نام lowercase جهت تبدیل تمامی حروف انگلیسی به حروف کوچک است.

گزینه UPPERCASE می‌تواند تمامی حروف کوچک انگلیسی شما را به حروف بزرگ تبدیل کند.

گزینه Capitalize Each Word حرف اول هر کلمه را به صورت بزرگ در می‌آورد.

گزینه tOGGLE cASE حروف بزرگ را به حروف کوچک و بالعکس حروف کوچک را به حروف بزرگ تبدیل می‌کند.

جهت اعمال این تغییرات فقط کافیست متن مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی یکی از این گزینه‌ها کلیک کنید.

نکته جالب اینجاست که نام هریک از این گزینه‌ها خود مثالی از کاربرد آنهاست، لذا به جهت مثال به نام خود گزینه‌ها که در بالا نیز ذکر شده‌اند مراجعه‌کنید.

  • گزینه B که برگرفته از ابتدای کلمه Bold به معنای برجسته گرفته شده‌است برای برجسته کردن نوشته‌ها استفاده می‌شود، مثال زیر دو نوشته یکی در حالت عادی و دیگری در حالت Bold را نشان می‌دهد.

برترین مطالب را در ۷۲۴پرس خواهید یافت.               برترین مطالب را در ۷۲۴پرس خواهید یافت.       

همانطور که مشاهده می‌کنید متن سمت چپ به صورت برجسته درآمده است. جهت استفاده از این امکان نیز باید متن مورد نظر خود را انتخاب کرده و با کلیک روی B آن را برجسته نمایید.

  • گزینه بعدی در این بخش که جهت جلوه دادن به متون و متفاوت‌تر کردن آنها استفاده می‌شود گزینه بوده که از ابتدای کلمه Italic گرفته شده است و متون را به صورت کج و مورب در می‌آورد. مثال زیر نمونه‌ای از کاربرد این گزینه است.

آموزش‌های کاربردی را در۷۲۴ پرس بیابید.

جهت اعمال آن همانند سایر موارد ذکر شده در بالا عمل کنید.تمامی تغییراتی که به نوشته خود اعمال کرده‌اید را خنثی کرده و آن را تبدیل به یک نوشته بدون قالب در می‌آورد.

  • درصورتی که نیاز دارید تا زیر بخشی از متنتان خط کشیده شود از گزینه زیر استفاده کنید. از زبانه کناری می‌توانید خطوط مختلف و رنگ‌های مختلفی را جهت اعمال انتخاب کنید.

برای این منظور به مثال زیر توجه کنید.

اخبار روز فناوری اطلاعات را در ۷۲۴ پرس جست‌و‌جو کنید.

  • گزینه زیر جهت کشیدن خط روی مطالب به کار می‌رود. 

  • دو گزینه‌ای که شاید بیشترین کاربرد را در فرمول نویسی داشته‌باشند گزینه‌ی Superscript و Subscript می‌باشند، که نماد آنها به شکل زیر است:

زیرا همانطورکه در شکل خود گزینه‌ها مشاهده می‌کنید گزینه سمت چپ جهت قرار دادن اندیس برای حروف و گزینه سمت راست جهت قرار دادن توان به خصوص در ریاضیات به کار برده می‌شوند.

  • نماد زیر  شامل افکت‌های مختلفی جهت ایجاد جلوه‌های زیبا در متون می‌باشد که شامل، افکت‌های آماده جهت استفاده و همینطور تنظیماتی شامل خطوط دور متن، سایه، بازتاب متن و درخشش متن می‌باشد.

  • از گزینه‌ای که نماد آن را در شکل پایین مشاهده می‌کنید، جهت رنگ کردن متون استفاده می‌شود،به این صورت که شما متنی را که می‌خواهید رنگ کنید را انتخاب کرده و با کلیک روی این گزینه می‌توانید متن خود را همچون رنگ‌کردن با قلمو، رنگ کنید بدین منظور به مثال زیر توجه‌کنید.

اگر به دنبال یادگیری نرم افزارهای مختلف و کاربردی هستید حتما به ۷۲۴پرس سر بزنید.

گزینه زیر جهت تغیر رنگ خود متون کاربرد دارد و مثالی که در پی آن آمده‌ نمونه‌ای از کاربرد آن است.

۷۲۴ پرس را به وب سایت‌های مورد علاقه خود در مرورگرتان اضافه کنید.

از اینکه این بخش از آموزش نرم‌افزار Microsoft Word 2016 را دنبال کردید از شما کمال تشکر را دارم. با بخش‌های بعدی آموزش این نرم‌‌افزار کاربردی با ما همراه باشید.