در مرورگرهای مختلف می‌توان با کلید میانبر، فونت را به راحتی بزرگ یا کوچک کرد. این قابلیت در ویندوز و مک و لینوکس وجود دارد و در اغلب مرورگرها، شورت‌کاتی که معرفی می‌کنیم، کار می‌کند. در ادامه با شورت‌کات‌های افزایش و کاهش اندازه‌ی فونت در مرورگرهای مختلف، آشنا می‌شویم.

تغییر اندازه‌ی فونت وب‌سایت‌ها در ویندوز و لینوکس

در کامپیوترهای ویندوزی و لینوکسی، برای بزرگ کردن فونت در مرورگرهای مختلف، دکمه‌ی Ctrl کیبورد را نگه داشته و با ویل موس به سمت جلو اسکرول کنید. برای کوچک کردن فونت نیز دکمه‌ی Ctrl را نگه داشته و با چرخ موس به سمت عقب اسکرول کنید.

روش دیگر نگه‌داشتن دکمه‌ی کنترل کیبورد و زدن کلید + و  - است که در حقیقت همان کار را انجام می‌دهد.

این روش‌ها در مرورگرهای پراستفاده‌ای مثل گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس و همین‌طور سافاری اپل و اینترنت اکسپلورر و اج مایکروسافت، به درستی عمل می‌کنند.

تغییر اندازه‌ی فونت وب‌سایت‌ها در مک‌او‌اس

در مک‌بوک‌ها و محصولات اپل می‌توان به جای کلید کنترل از کلید Command استفاده کرد و کلید + را برای افزایش اندازه و کلید - را برای کاهش اندازه فشار داد، درست شبیه کامپیوترهای ویندوزی و لینوکسی.

چگونه فونت‌ها را به حالت ۱۰۰ درصدی و معمولی تبدیل کنیم؟

برای برگشتن به حالت پیش‌فرض و بدون زوم، کافی است کلید کنترل را نگه داشته و کلید ۰ را فشار دهید. کلید صفر در بخش نام‌پد (اعداد) و یا کلید صفر بالای کیبورد، هر دو جوابگوست.

در سیستم عامل مک و کامپیوترهای اپل، می‌بایست به جای کنترل، کلید Command را نگه دارید و عدد صفر را فشار دهید.