اپل در پهنان کردن تنظیمات بسیار خوب عمل کرده است، شاید انجام چنین کارهایی باعث محبوبیت این برند در بین کاربران خاص کامپیوترهای همراه است. بنظر می‌رسد اپل سرویس جدید موقعیت مکانی را در High Sierra اضافه کرده است. سرویس مکان‌های خاص موجود در این نسخه با توجه به موقعیت‌هایی که است از مک‌بوک یا iMac خود در زمان‌های طولانی استفاده کرده‌اید؛ این اطلاعات بوسیله اپلیکیشن Photos برای آنها فراهم می‌شود. اما چگونه از انتقال اطلاعات مکانی خود جلوگیری کنیم؟ با ما همراه باشید...

برای غیرفعال کردن انتقال اطلاعات مکانی خود باید یکسری تغییرات در تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی ایجاد کنید؛ البته برای ایجاد تغییرات نیاز به دسترسی ادمین خواهید داشت. در قدم اول System Preferences را باز کنید، به بخش تنظیمات امنیتی و حریم شخصی بروید.

در صفحه مذکور روی آیکون قفل که در پایین صفحه سمت چپ قرار دارد کلیک کنید و سپس رمز عبور ادمین را وارد کنید. در مرحله بعد به سراغ تب Privacy رفته و در لیست موجود در سمت چپ صفحه روی گزینه Location Services کلیک کنید. در کادر کناری روی گزینه Details که مربوط به سرویس‌های سیستم است کلیک کنید.

با این کار لیستی را مشاهده خواهید کرد که شامل مکان‌های تکراری یا مکان‌های خاص است؛ که بستگی به موقعیت‌های قبلی شما دارد. برای غیرفعال کردن موقعیت‌های خاص در High Sierra علامت تیک را از روی این گزینه بردارید به همین سادگی! حال می‌توانید صفحه‌های باز شده را ببندید اما پیشنهاد ما به شما این است حتماً مکان‌های قبلی را پاک کنید. برای انجام این کار روی گزینه Details استفاده کنید.

روی این گزینه کلیک کنید، در صفحه ظاهر شده لیتسی از همه موقعیت‌های موجود و ذخیره شده در سیستم‌عامل خود را مشاهده خواهید کرد. روی Clear History کلیک کنید تا همه آنها پاک شوند. اگر قصد دارید این سرویس را فعال نگه دارید اما از هنگام عملکرد آن مطلع شوید، کافی است روی آیکون Show location که در نوار منو قرار دارد استفاده کنید البته زمانی‌که سیستم از شما موقعیت مکنای را می‌خواهد. البته در بین ۵ سرویسی که از موقعیت مکانی شما استفاده می‌کنند، اپلیکیشن‌های Time Zone و find my Mac اغلب از این سرویس استفاده نخواهند کرد. البته لازم به ذکر است اپل همیشه بدلیل احترام به حریم خصوصی کاربران مورد تحسین واقع شده است و غیرفعال کردن موقعیت مکانی بیشتر بدلیل تگ شدن محل عکس گفتن شماست که در سریس‌های دیگر در شبکه‌های اجتماعی و... مورد استفاده قرار خواهند گرفت.