سرویس دانش و فناوری

چگونه گوشی اندرویدی را کاملاً بی‌صدا کنیم؟ معرفی اپی برای یکسان‌سازی تمام صداها

برای اغلب کاربرانی که گوشی یا تبلت اندرویدی دارند، این مشکل به وجود آمده که علی‌رغم بی‌صدا کردن گوشی، صدای نوتیفیکیشن یا گاهی صدای اپ‌ها، شنیده می‌شود. اگر در جلسه‌ی مهمی حضور داشته باشید، شاید شرمسار شوید! اما نحوه‌ی بی‌صدا کردن کامل و قطعی اندروید، چگونه است؟

در محصولات مختلف اندرویدی، بسته به اینکه سازنده کدام کمپانی باشد و چه پوسته‌ای روی اندروید خام گوگل کشیده باشد، تنظیمات اندکی متفاوت است. در اغلب محصولات صدای زنگ یا Ringer Volume اسلایدری جداگانه دارد و صدای نوتیفیکیشن‌ها یا همان اعلان اپ‌ها، اسلایدری به اسم Notification دارد. این دو متفاوت هستند و در حقیقت با کم کردن صدای گوشی از طریق دکمه‌ی ولوم پایین، صدای زنگ یا Ringer کم می‌شود.

بنابراین برای بی‌صدا کردن کامل، می‌بایست نوار وضعیت که در بالای صفحه‌ی گوشی یا در گوشه‌ی راست و پایین تبلت اندرویدی قرار دارد را نمایان کرده و روی آیکون صدا تپ کنید. هر سه اسلایدر را به سمت چپ ببرید تا صدا کاملاً قطع شود. در اندروید خام یا رام‌های نزدیک به اندروید خام گوگلی، صدای زنگ و نوتیفیکیشن در قالب یک اسلایدر با نام Ring کم و زیاد می‌شود.

در برخی گوشی‌ها، زمانی که صدا را به کمک دکمه‌ی ولوم کم می‌کنیم، پنجره‌ی پاپ‌آپ تنظیمات صدا نیز نمایان می‌شود و شاید از این طریق، دسترسی ساده‌تر باشد.

نکته‌ی جالب این است که اگر در یک اپ پخش موسیقی یا ویدیو، با فشار دادن دکمه‌ی ولوم پایین، صدا را قطع کنید، آنچه بی‌صدا شده صرفاً صدای اپلیکیشن‌هاست. صدای زنگ و صدای اعلان‌ها ارتباطی با این اسلایدر ندارد و به این ترتیب گوشی شما بی‌صدا نشده است!

اگر تنظیمات چندگانه‌ی صدا، مشکل‌ساز است و می‌خواهید با کم و زیاد کردن صدا، صدای زنگ و اعلان‌ها و اپ‌ها هم‌زمان کم و زیاد شود، از اپلیکشنی به اسم VolumeSync استفاده کنید.

ابتدا این اپ رایگان و سبک و بدون تبلیغات را از گوگل پلی دانلود کرده و نصب کنید. پس از اجرای اپ، سوییچ بالای صفحه را در حالت on قرار دهید و در بخش پایین، صداهایی که می‌بایست با صدای زنگ گوشی، همگام‌سازی شوند را با فعال کردن سوییچ روبروی هر یک، انتخاب کنید.

با انتخاب کردن هر سه صدا، زمانی که ولوم گوشی خود را صفر می‌کنید، گوشی کاملاً بی‌صدا می‌شود و نگرانی‌ها از بین می‌رود.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید