نسخه جدید سیستم‌عامل آی‌او‌اس درحالی در دسترس عموم قرار گرفت که خیلی ویژگی‌های جالبی را با خود ارائه می‌دهد؛‌ می‌توانید بوسیله iOS 11 پیام‌ها را فیلتر کنید. بنابراین تمام پیام‌های Spam به بخش Junk SMS منتقل می‌شوند. هیچگاه هشداری مبنی بر دریافت چنین پیما‌هایی دریافت نخواهید کرد و این دسته پیام‌ها در بخشی سوای جعبه دریافت پیام‌ها نگهداری می‌شوند. این ویژگی واقعاً جالب و مفید است، امام ممکن است در این میان اشتباهی نیز رخ دهد، سعی داریم در این مطلب نحوه بازیابی پیام‌هایی که اشتباهاً جزو پیام‌های Junk قرار می‌گیرند را بررسی کنیم...

لیست سفید فرستنده

یک برنامه فیلترینگ پیام باید دارای ویژگی لیست سفید باشد؛ اگر شما پیام‌های ناخواسته یا پیام هرز در آیفون خود را فیلتر کرده‌اید، باید یک لیست سفید برای بازگردانی برخی از پیام‌ها به صندوق دریافت نیز داشته باشید.

سامانه‌هایی که برایتان پیام ارسال می‌کنند را بعنوان مخاطب ذخیره کنید

اپلیکیشن فیلتر پیام‌ها از پارامترهای مختلفی برای تشخیص پیام‌های اسپم استفاده می‌کند، یکی از این پارامترها بررسی این است که فرستنده مخاطب شما است یا خیر. شاید از نظر شما این روش رویکردی نامناسب باشد اما مطمئناً منطقی‌ترین روش است. اپل از این پارامتر برای جلوگیری از پیام‌های اسپم در iMessage نیز استفاده می‌کند. اگر یک اپلیکیشن فیلترینگ پیام دارید که بصورت اشتباه پیام‌ها را بعنوان اسپم شناسایی می‌کند، می‌توانید با مخاطب ساختن شماره‌ پیام‌رسان آن را به صندوق ورودی انتقال دهید. البته برای این کار نیاز به یک اپلیکیشن جانبی دارید که کامل کننده این ویژگی جدید iOS باشد. پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن Siever است؛ اما روش کار این است که بعد از نصب اپلیکیشن باید وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید، سپس به بخش پیام‌ها رفته و در صفحه مربوطه و در بخش Message Filtering به سراغ گزینه Unknown & Spam رفته و اپلیکیشن Siever را انتخاب می‌کنید.

Siever یک اپلیکیشن کاربردی است که برای یک ماه بصورت رایگان خدمات خود را ارائه می‌دهد، اما برای تمدید فعالیت یکساله باید مبلغ ۷ دلار و تمدید یکماه دیگر ۰.۹۹ دلار پرداخت نمایید. بعد از فعال کردن این اپلیکیشن در بخش تنظیمات مشاهده خواهید کرد که در اپلیکیشن پیام‌رسان دستگاهتان دو تب ظاهر می‌شود، که یک تب مخصوص مخاطبین و تب دیگر مربوط به هرزنامه‌ها می‌شود. برای برگرداندن پیام‌ها به همان حالت قبل کافی است اپلیکیشن را پاک کنید تا همه چیز به حالت قبل برگردد و پیام‌های فیلتر شده به صندوق ورودی راه پیدا کنند.