یکی از روش‌های قفل کردن خودکار گوشی‌ها، On-body Detection Smart Lock است. با فعال کردن این ویژگی، زمانی که گوشی در حرکت باشد و به عبارت دیگر، همراه کاربر باشد، صفحه نمایش آن خاموش نمی‌شود مگر آنکه کاربر به صورت دستی، گوشی را خاموش کند تا نمایشگر آن خاموش شود. در ادامه با روش فعال کردن قابلیت تشخیص خودکار حرکت و روشن باقی ماندن نمایشگر گوشی‌های اندرویدی، آشنا می‌شویم.

این روزها برای آنلاک کردن گوشی می‌توان از حسگر اثر انگشت و همین‌طور قابلیت تشخیص چهره استفاده کرد که هر دو روش، امنیت خوبی دارند و آنلاک کردن را ساده می‌کنند. اما برای قفل کردن گوشی هم روش‌های ساده و سریعی وجود دارد و لزوماً نباید دکمه‌ی پاور را فشار داد. در محصولات اندرویدی، یکی از روش‌ها دو بار تپ کردن روی صفحه است که در برخی رام‌های کاستوم و محصولات ال‌جی و گوشی‌های چینی دیده می‌شود. برای روشن باقی ماندن نمایشگر و در حقیقت آنلاک باقی ماندن گوشی هم روش‌های مثل تشخیص خودکار حرکت وجود دارد.

خوشبختانه می‌توان خاموش شدن خودکار نمایشگر را غیرفعال کرد تا به صورت ناخواسته، نمایشگر گوشی خاموش نشود. این ویژگی در تمام نسخه‌های اندروید و همین‌طور تمام رام‌های اندروید وجود ندارد و به علاوه ریسک به سرقت رفتن اطلاعات شخصی را افزایش می‌دهد.

چگونه خاموش شدن خودکار نمایشگر گوشی حین قرارگیری در جیب را غیرفعال کنیم؟

برای انجام تنظیمات مربوطه، می‌بایست به بخش Security & Privacy در تنظیمات گوشی مراجعه کرد و البته با توجه به تنوع پوسته‌های اندروید، ممکن است در برخی گوشی‌ها، مسیر انجام تنظیمات کمی متفاوت باشد. ابتدا به بخش Security & Privacy مراجعه کرده و یکی از اقسام رمز مثل رمز عبور، الگو و یا پین‌ کد را برای آنلاک کردن گوشی تنظیم کنید. سپس در همین مسیر، روی گزینه‌ی Smart Lock تپ کنید.

گزینه‌ی On-body detection را انتخاب کنید و آن را فعال کنید. با فعال کردن این ویژگی، همان‌طور که در تصویر زیر و توضیحات اندروید مشاهده می‌کنید، گوشی تا زمانی که در حرکت است، به صورت آنلاک‌شده باقی می‌ماند. به عنوان مثال اگر گوشی را آنلاک کنید و سپس در جیب خود یا روی داشبورد خودرو بگذارید، صفحه نمایش همچنان روشن باقی می‌ماند مگر آنکه گوشی کاملاً بی‌حرکت شود.

ریسک و خطرات روشن باقی ماندن نمایشگر گوشی حین حرکت

اگر روشن باقی ماندن گوشی حین حرکت را فعال کنید و زمانی که گوشی روشن است، ناگهان کسی آن را بدزدد! اطلاعات شخصی شما در خطر لو رفتن خواهند بود. به هر حال تا زمانی که سارق گوشی را در حرکت نگه دارد، صفحه نمایش روشن باقی می‌ماند و دسترسی به آنچه روی گوشی ذخیره شده، آزاد است.