دستیار صوتی آیفون‌ها و آیپدها که Siri نام دارد، علاوه بر دریافت فرمان صوتی، فرمان را به صورت تایپ‌شده نیز دریافت می‌کند. به این ترتیب اگر نتوان با صدای بلند دستوری به گوشی داد و یا دستور به اشتباه تشخیص داده شود، می‌توان آن را تایپ کرد! در ۷۲۴ ترفند امروز با روش تایپ دستور در Siri اپل آشنا می‌شویم.

این روزها با دستور صوتی و تشخیص صدای کاربر، می‌توان گوشی را آنلاک کرد و عبارتی را جست‌وجو کرد، پخش موسیقی را کنترل کرد، اپلیکیشنی را اجرا کرد، محتوایی را به اشتراک گذاشت و ... . سه دستیار صوتی برتر یعنی Siri‌ اپل و گوگل اسیستنت و کورتانای مایکروسافت، هر سه در حال پیشرفت هستند و استفاده از آنها به مرور زمان بیشتر شده است. یکی از ویژگی‌های گوگل اسیستنت این است که می‌توان متن نیز در آن تایپ کرد. در Siri اپل نیز تایپ کردن دستور و متن، امکان‌پذیر است، البته اگر سیستم عامل iOS 11 را روی گوشی و تبلت خود نصب کرده باشید.

اگر مرتباً از سیری استفاده می‌کنید، بهتر است پس از هر اشتباهی که در تشخیص گفتار صورت گرفت، روی Edit تپ کنید و دستوری که تشخیص داده‌شده را به صورت دستی ویرایش کنید. با این عمل، در گذر زمان سیری به دستوراتی که استفاده می‌کنید و شیوه‌ی بیان شما، عادت کرده و در نتیجه دقت آن در شناسایی گفتار شما، بیشتر می‌شود.

چگونه دستورات را به صورت تایپ‌شده به Siri‌ بدهیم؟

ابتدا روی آیکون چرخدنده‌ای‌شکل اپلیکیشن Settings تپ کنید و به بخش General و Accessibility مراجعه کنید.

در صفحه‌ی تنظیمات سیری، سوییچ Type to Siri را در حالت فعال قرار دهید. اکنون تایپ کردن دستور امکان‌پذیر است و با فشار دادن و نگه داشتن دکمه‌ی خانه و اجرای Siri، متوجه می‌شوید که کیبورد نیز روی صفحه نمایان شده و می‌توان مستقیماً عبارتی را تایپ کرد.

متأسفانه سیری برای برخی زبان‌ها منتشر نشده است و در این صورت نمی‌توان دستور و عبارت را به آن زبان تایپ کرد.

ویژگی منفی بعدی این است که پس از فعال کردن حالت تایپ دستور، نمی‌توان به سرعت به حالت گفتاری برگشت و می‌بایست مسیری که در تنظیمات گوشی طی شده را یک بار دیگر طی کرد.