فولدر Disk Utility کامپیوترهای مک، بطور پیش‌فرض درایوهای خالی و بدون فرمت را نشان نمی‌دهد؛ ممکن است با خود فکر کنید این بدان معنی است که نمی‌توان بوسیله آن پارتیشن جدید روی یک درایو ایجاد کرد، اما این معضل با یک کلیک قابل حل شدن است.

سیستم‌عامل مکینتاش دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی است که آن را نسبت به ویندوز متمایز می‌کند، اما با توجه به مواردی از جمله وجود نرم‌افزارهای بی‌شمار برای ویندوز، استقبال از مک‌بوک بسیار کمتر است. اما خوب می‌توان این دو سیستم‌عامل را بسیار نزدیک و مشابه کرد، حداقل از یک سری موارد؛ برای مثال برای حل مشکل عدم نمایش اطلاعات درایوهای خارجی باید یک درایو مثلاً فلش یا هارد اکسترنال خود را به دستگاه متصل کنید، یک پیام مشاهده خواهید کرد که به شما هشدار می‌دهد دیسک وارد شده توسط رایانه قابل خوانده شدن نیست. سه گزینه نیز پیش روی شما قرار خواهد گرفت: Eject, Ignore و initialize.

البته باید این نکته را نیز ذکر کرد که این ادبیاتی نیست که از اپل انتظار می‌رفت، اگر بر روی گزینه initialize کلیک کنید، ابزار Disk Utility باز خواهد شد؛ این بدین دلیل است که Disk Utility بطور پیش‌فرض برای دیسک‌های با فرمت مشخص باز می‌شود و هیچ درایو خالی یا بدون فرمتی در این ابزار نشان داده نمی‌شوند.

این شرایط خیلی جالب نیست اما خوب می‌توان آن را تغییر داد. اما برای تغییر آن باید چه کاری کنیم؟ در نوار منو روی گزینه View کلیک کنید و سپس Show All Devices را بزنید.

با این کار می‌توانید مشاهده کنید تمامی دستگاه‌ها نمایش داده خواهند شد، چه دستگاه‌هایی که فرمت مشخص شده‌ای دارند چه آنهایی که فرمت مشخصی ندارند. روی Unformatted external drive کلیک کنید. درایو مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس روی Erase کلیک کنید تا فرمت شود.

یک نام برای آن انتخاب کنید، سپس روی Erase کلیک کنید. با این کار درایو فرمت می‌شود و از این به بعد تمام اطلاعاتش نمایش داده می‌شود.

در نهایت می‌توان به این نکته اشاره کرد که اپل خیلی از این ایده‌ها را برای ساده‌تر بودن محیط انجام داده است اما باید توجه داشت که هر کاری نمی‌تواند سبب سادگی شود و حتی باعث پیچیده‌تر شدن کار برای کاربران می‌شود. امیدواریم این چنین ایده‌هایی در آپدیت‌های جدید چنین طرح‌هایی را به حالت عادی برگرداند.