اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی مدیا محور (مبتنی بر عکس و ویدیو) است که با وجود قابلیت به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و امکان ارسال نظر و لایک کردن پست‌ها، معروف شده است. می‌توان عکسی در اینستاگرام به اشتراک گذاشت اما بخش نظرات آن را کاملاً بست تا کسی نتواند نظری در مورد پست موردبحث، ارسال کند. در وب‌گرد ۷۲۴ امروز به روش غیرفعال کردن نظرات برای برخی پست‌ها در اینستاگرام، آشنا می‌شویم.

ممکن است به هر علتی نخواهید بخش کامنت در برخی پست‌ها، فعال باشد. در این صورت می‌توان به راحتی بخش نظرات را بست و غیرفعال کرد، آن هم صرفاً در مورد برخی پست‌های خاص.

روش غیرفعال کردن بخش کامنت یا نظرات یک پست جدید اینستاگرام

اگر می‌خواهید پست جدیدی ایجاد کرده و عکس جدیدی را به اشتراک بگذارید، در صفحه‌ای که می‌توان توضیحات عکس را وارد کرد، روی لینک Advanced Settings تپ کنید تا تنظیمات پیشرفته، نمایان شود.

در این صفحه، سوییچ Turn Off Commenting که به معنی غیرفعال کردن نظرات است را در حالت فعال قرار دهید تا بخش نظرات این پست جدید، بسته شود.

سپس روی فلش بازگشت در گوشه‌ی بالا و سمت چپ، تپ کنید و به صفحه‌ی قبل برگردید و مراحل ارسال پست را تکمیل کنید.

روش غیرفعال کردن بخش کامنت یا نظرات یک پست قدیمی اینستاگرام

می‌توان بخش نظرات پست‌های قبلی را نیز غیرفعال کرد. به این منظور ابتدا پستی که موردنظرتان است را باز کنید و سپس روی آیکون سه‌نقطه‌ای دکمه‌ی منو در بالا و سمت راست صفحه، تپ کنید.

یکی از گزینه‌های موجود، Turn Off Commenting است که بخش نظرات این پست خاص را غیرفعال می‌کند.