اپل برای بهینه کردن مالتی‌تسکینگ یا همان اجرای اپ‌ها در پنجره‌های کنار هم در آیپد، iOS 11‌ را با قابلیت‌های جالب معرفی کرده است. در نسخه‌ی جدید iOS، اپلیکشن‌هایی که اخیراً باز شده، در سمت راست داک آیپد قرار می‌گیرند تا دسترسی ساده و سریع به آنها، امکان‌پذیر شود. این اپ‌ها با یک خط ساده از اپ‌های دیگر جدا می‌شوند و در صورت نیاز می‌توان این ویژگی را به کلی غیرفعال کرد! در ۷۲۴ ترفند امشب به روش حذف آیکون اپ‌های اخیر از داک آیپد می‌پردازیم.

برای غیرفعال کردن قابلیت جدیدی که اپ‌های اخیر را به صورت خودکار در Dock آیپد (منظور از داک، نوار پایین صفحه است که آیکون اپ‌ها در آن قرار می‌گیرد، درست شبیه به macOS اپل)، ابتدا روی آیکون اپ Settings تپ کنید و سپس روی گزینه‌ی General در لیست تنظیمات تپ کنید.

یکی از گزینه‌ها Multitasking & Dock است، روی آن تپ کنید.

در صفحه‌ی بعد سوییچی به اسم Show Suggested and Recent Apps وجود دارد. این سوییچ را در حالت غیرفعال قرار دهید.

کار تمام است! اکنون اگر به داک آیپد دقت کنید، بخشی مجزا که با یک خط ساده جدا شده، وجود ندارد و آیکون اپلیکیشن‌هایی که اخیراً اجرا کرده‌اید، در داک نمایان نمی‌شود.

توجه کنید که ممکن است در ابتدا این ویژگی مفید به نظر نرسد ولیکن کسانی که به وفور از قابلیت‌های چندپنجره‌ای آیپد استفاده می‌کنند و اپ‌ها را در کنار هم استفاده می‌کنند، بهتر است نمایش آیکون اپ‌های اخیر را فعال کنند تا دسترسی به آخرین اپ‌ها، ساده و سریع شود.