در سیستم عامل iOS 11 که هم‌زمان با معرفی آیفون ۸ نسخه‌ی نهایی آن منتشر شده، در اپ پیامک یا Messages بخشی به اسم SMS Junk وجود دارد که برخی پیامک‌ها در آن قرار می‌گیرد. اما این تب مجزا چیست و چه پیامک‌هایی در آن نمایش داده می‌شود؟ در ادامه توضیحاتی در مورد آن خواهیم داد.

در اپ پیامک iOS 11 تب جدیدی با نام SMS Junk اضافه شده تا پیامک‌هایی که اسپم هستند (مثل پیامک‌های تبلیغاتی) در آن قرار گیرند و از پیامک‌های معمولی جدا باشند. این تب در نسخه‌های قبلی iOS وجود نداشته و شاید کاربران آیفون از دیدن آن تعجب کنند. در نسخه‌های قبلی iOS امکان فیلتر کردن پیامک‌هایی که از اشخاص و شماره‌های ناشناس ارسال می‌شد، وجود داشته ولیکن تمام پیامک‌ها را مسدود نمی‌کرد. این تب جدید برای تکمیل کردن ویژگی قبلی اضافه شده است.

تنظیمات تب SMS Junk در اپ Messages اپل

اپل در مورد استفاده از این ویژگی جدید و جالب، راهنمای خاصی منتشر نکرده چرا که بدون اپلیکیشن اضافی نمی‌توان آن را فعال یا غیرفعال کرد و استفاده کرد. برای استفاده از آن می‌بایست به فروشگاه اپ استور مراجعه کنید و اپلیکیشن‌های جانبی نصب کنید و سپس تنظیمات لازم را انجام دهید. برای یافتن اپ مناسب، عبارتی مثل Filter Spam Messages‌ را جست‌وجو کنید.

پس از نصب اپ، روی آیکون چرخدنده‌ای‌شکل Settings تپ کنید و به بخش Messages بروید. اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Unknown & Spam برسید. روی این گزینه تپ کنید تا تنظیمات بیشتر نمایان شود.

در بخش SMS filtering یکی از فیلترهای موجود را انتخاب کنید. اگر اپی برای فیلتر کردن پیامک‌های تبلیغاتی و اسپم، نصب نکرده باشید، طبعاً گزینه‌ای در این بخش وجود ندارد.

تفاوت پیامک‌های اسپم و پیامک‌هایی از افراد ناشناس

در iOS 11 پیامک‌های اسپم و پیامک‌هایی که از افراد و شماره‌های ناشناس یا Unknown Senders دریافت می‌کنید، دو دسته‌ی جداگانه محسوب می‌شود. Unknown Senders تنها در iMessages کاربرد دارد، در حالی که اغلب پیامک‌های اسپم از طریق سرویس iMessages اپل ارسال نمی‌شود و به این ترتیب راه مسدود کردن آن، چیزی است که در iOS 11 اضافه شده است.

فیلتر کردن پیامک‌های این دو گروه را به صورت جداگانه و مستقل می‌توان انجام داد و تداخلی وجود ندارد.