بهتر است مقدمه این مطلب با یک سوال آغاز شود، اصلاً چه نیازی به تهیه اسکرین شات از صفحه قفل ویندوز است؟ مسلماً دلایل قابل قبولی برای این کار وجود دارد؛ شاید با دیدن یک تصویر زیبا قصد داشته باشید آن تصویر را برای خود داشته باشید، شاید برای یک مطلب آموزشی که از اولین لحظه شروع به کار ویندوز نیاز به تهیه تصویر باشد و یا هر دلیلی که خودتان بهتر می‌دانید.

چگونه از صفحه قفل اسکرین شات را تهیه کنیم؟

حتماً دکمه‌های ترکیبی موجود برای تهیه اسکرین شات از صفحه اصلی ویندوز را می‌شناسید؛ می‌دانید دکمه‌های Win + Print Screen یا Alt + Print Screen می‌توانند از صفحه اصلی ویندوز عکس بگیرند. اما این دکمه‌ها در حالی که در صفحه قفل هستید کار نخواهند کرد.

حال سوال اینجاست با توجه به محدودیت‌های موجود در این صفحه چگونه می‌توان از صفحه اسکرین شات تهیه کرد؟‌ جالب است بدانید در ویندوز ۱۰ نیازی به استفاده از دکمه‌های ترکیبی در صفحه قفل نیست و تنها با فشردن دکمه Print Screen می‌توانید از صفحه قفل اسکرین شات تهیه کنید. تنها کافیست که دکمه‌های Ctrl + V را استفاده کنید تا تصویر در برنامه نقاشی ظاهر شود.

آیا اپلیکیشنی برای تهیه اسکرین شات از صفحه Login وجود دارد؟

تهیه اسکرین شات در صفحه ورود به‌مراتب سخت‌تر از صفحه قفل است زیرا در اینجا دکمه Print Screen دیگر کار نمی‌کند و تنها راه استفاده از Ease Of Access Replaser که با یک آیکون دایره شکل در صفحه قفل مشخص است می‌باشد.

البته برای این کار باید کمی هم کارهای نسبتاً پیچیده انجام دهید؛ در واقع لازم است در ابزار مذکور جای Login Screen را با Snipping tool عوض کنید که این کار نیازمند دستکاری کوچکی در سیستم است.