آیا تا بحال با کیبورد سیستم خود به مشکل خورده‌اید، برای مثال زمانی‌که قصد دارید وارد سیستم خود شوید نتوانید از صفحه کلید استفاده کنید؟ در این مقاله سعی داریم با یک ترفند ساده این مشکل را برطرف نماییم، با ما همراه باشید.

برای هر کدام از کاربران این اتفاق بارها پیش آمده که با عدم پاسخگویی یکی از لوازم جانبی کامپیوتر خود رو به رو شوند؛ بخصوص تجهیزاتی مانند موس و کیبورد. در مواقع بسیاری این مشکل البته خیلی راحت با یک بار قطع و وصل کردن این وسایل از سیستم قابل حل شدن است. اما زمان‌هایی هست که شما هنوز نتوانسته‌اید وارد سیستم شوید. برای مثال کاربران زیادی با مشکل عدم پاسخگویی صفحه کلید هنگام نوشتن رمز ورود به سیستم مواجه شده‌اند. اما چگونه به این مشکل غلبه کنیم؟

کامپیوتر خود را روشن کنید؛ هنگامی که صفحه لاگین ظاهر شد،

یک آیکون دایره‌ای شکل در پایین صفحه نمایش سمت چپ قرار دارد (در ویندوزهای ۷ و ۸، در ویندوز ۱۰ این آیکون در پشت صفحه پوششی قرار دارد).

این آیکون مجموعه‌ای از ابزارهایی است برای زمان‌های ضروری و مواقعی که عملیات معمول سیستم دچار مشکل می‌شود. برای شروع کار روی این آیکون کلیک کنید، سپس در گزینه‌های موجود به سراغ On-screen Keyboard یا Type Withouat Keyboard بروید و آن را انتخاب کنید.

حالا یک صفحه کلید مجازی در اختیار دارید و می‌توانید به راحتی وارد سیستم شوید.

توجه داشته باشید که کلیدهایی که رنگ خاکستری دارند، کلیدهایی هستند که نماد ثانویه را نیز شمال می‌شوند، برای کار با این کلیدها ابتدا می‌بایست دکمه Shift را بزنید (بعد از زدن این دکمه رنگ آن تغییر می‌کند که به معنای ماندن در حالت Shift است) و سپس دکمه‌ای که مدنظرتان هست را نیز بزنید؛ در نهایت روی دکمه اینتر کلیک کنید تا وارد سیستم شوید.