سرویس دانش و فناوری

چگونه کامنت و نظر در پروفایل عمومی اینستاگرام را محدود کنیم؟

فضای وب در عین اینکه باز و عالی است، می‌تواند بسته و منفی هم باشد. متأسفانه برخی افراد سودجو از شرایط آزاد وب سوءاستفاده می‌کنند و موجب سلب آرامش دیگران می‌شوند. نمونه‌ی آن کامنت‌های تند و توهین‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی و از جمله اینستاگرام است.

یکی از راه‌حل‌ها این است که پروفایل اینستاگرام Private یا شخصی ایجاد کنیم تا صرفاً دوستان نزدیک و آشنایان بتوانند پست‌ها و عکس‌های ما را مشاهده کرده و نظر ارسال کنند. اما راه حل جدید این است که در پروفایل Public‌ یا عمومی، نظر دادن در مورد پست‌ها را محدود کنیم. به این منظور اپ اینستاگرام را اجرا کنید و سراغ منوی آپشنز در گوشه‌ی بالا بروید. در منوی Options بخشی به اسم Settings وجود دارد، آن را تپ کنید و در صفحه‌ی تنظیمات اسکرول کنید تا به بخش Comments برسید. روی این گزینه تپ کنید تا تنظیمات مختلف بخش نظرات نمایان شود.

از منوی کرکره‌ای Allow Comments From حالتی به غیر از Every One (همه) را انتخاب کنید تا همه نتوانند نظر اضافه کنند. کسانی که فالو کرده‌اید و یا شما را فالو کرده‌اند، گزینه‌ی دوم است و گزینه‌ی سوم و چهارم نیز کسانی است که آنها را فالو کرده‌اید و یا شما را فالو کرده‌اند. یکی از این سه حالت را انتخاب کنید تا بخش نظرات حساب کاربری شما در اینستاگرام، محدود شود.

می‌توانید اشخاص خاصی که همواره مزاحم هستند را نیز در لیست سیاه قرار دهید. گزینه‌ی Block Comment From به همین منظور در نظر گرفته شده است. نکته‌ی جالب توجه این است که افراد خاطی متوجه نمی‌شوند که آنها را بلاک کرده‌اید! لذا آنها به نظر دادن ادامه می‌دهند ولیکن کسی نظراتی که پست کرده‌اند را مشاهده نمی‌کند و این یعنی تلاشی بیهوده و خسته‌کننده. در واقع اگر مسدود کردن نظرات به شکل دیگری انجام می‌شد، شخص متوجه شده و حساب کاربری جدیدی می‌ساخت و مجدداً اذیت و آزار دیگران را ادامه می‌داد اما با این روش، افراد خاطی پس از مدتی تلاش جان‌فرسا خسته می‌شوند و نظر اضافه کردن را متوقف می‌کنند.

 

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید