هنگامی که در اینترنت با مطالبی مفید مواجه می‌شویم سعی در دانلود مطلب و یا حداقل تهیه نسخه کپی از آن را داریم؛ اما خیلی از سایت‌ها برای مطالب مختلف درون خود فایل دانلود قرار نمی‌دهند برای مثال می‌توان به یک‌سری از آموزش‌های متنی موجود اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به با ترفند ساده‌ای این معضل را حل کنیم. با ما همراه باشید.

زمانی‌که ایمیلی برای شما ارسال می‌شود و متن ایمیل حاوی اطلاعات مفیدی است و فایل دانلودی در ایمیل پیوست نشده، نیاز خواهید داشت متن را ذخیره کنید تا برای مطالعه آن هر بار به سراغ ایمیل‌ها نروید و یا بعد از بازدید از صفحه‌ای قصد دارید اطلاعات را در سیستم خود ذخیره کنید برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • در صفحه‌ای یا ایمیلی که قصد ذخیره آن را دارید بمانید،دکمه‌های ترکیبی Ctrl + P که برای گرفتن پرینت استفاده می‌شود را بزنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش File گزینه Print را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که دکمه‌های ترکیبی تهیه پرینت در مک‌بوک Command + P است.
  • بعد از زدن دکمه پرینت صفحه جدیدی را مشاهده خواهید کرد که مسیر و پرینتر مورد نظر را از شما می‌خواهد، دکمه Change را بزنید سپس نوع فایل ذخیره کننده را در بخش مسیر PDF (در ویندوز ۱۰ Microsoft Print to PDF)  انتخاب کنید و روی Save کلیک کنید.

  • نکته قابل توجه در مورد این روش این است که با هر برنامه‌ای در ویندوز که به شما اجازه دسترسی محلی به پرینت را بدهد کار می‌کند و می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر به هر دلیلی این گزینه در ویندوز ۱۰ عمل نکرد می‌توانید با طی مسیر زیر آن را اضافه کنید، مسیر زیر را در اولین مرحله طی کنید:
Setting > Devices > Printers and Scanners > Add a printer or scanner

اگر Microsoft Print to PDF در لیست موجود نمایش داده نشد، روی گزینه The printer I want isn’t listed کلیک کنید.

  • در باکسی که ظاهر می‌شود گزینه Add a local printer or network printer with manual setting را انتخاب کنید و سپس به بخش بعدی بروید.
  • در این مرحله به تنظیمات دست نزنید، بگذارید تیک روی گزینه Use an exiting port بماند و فقط روی دکمه Next کلیک کنید
  •  در تب مربوط به سازنده پرینتر، Microsoft را انتخاب کرده و در تب مروبطه به پرینتر گزینه Microsoft Print to PDF را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد تنظیمات را تغییر ندهید و تنها گزینه Next را بزنید.