در گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ می‌توان به کمک هدست کارهایی زیادی انجام داد. کنترل کردن پخش موسیقی و پخش موسیقی قبلی یا بعدی، استفاده از دستیار صوتی گوگل و اجرا دستوراتی که به صورت فرمان صوتی به گوشی داده می‌شود، کار کردن با گوشی را بسیار ساده می‌کند. در ۷۲۴ ترفند امروز به آموزش کار با هدست این گوشی‌ها می‌پردازیم.

هدستی که به همراه گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ عرضه شده، دکمه‌هایی برای کنترل کردن موسیقی دارد و به علاوه می‌توان با فرمان صوتی از گوشی استفاده کرد. اما چطور؟ سه دکمه‌ی ولوم بالا و ولوم پایین و Select (انتخاب) روی هدست وجود دارد. با دکمه‌ی سوم می‌توان کارهای زیادی انجام داد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

اگر هدست اصلی گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ را گم یا خراب کرده‌اید، می‌توانید از هدست‌های جانبی که سه دکمه‌ای هستند، استفاده کنید. هدست‌های زیادی از نظر عملکرد و کاربری مثل هدست اصلی این دو گوشی هستند.

استفاده از هدست گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ و کنترل کردن گوشی با فرمان صوتی

با فشار دادن دکمه‌ی Select و نگه داشتن آن، دستیار صوتی که ممکن است بسته به انتخاب کاربر، Google یا Bixby‌ سامسونگ باشد، ظاهر می‌شود. به عبارت دیگر صدای بوق کوتاهی پخش می‌شود که نشانه‌ی آماده به کار بودن دستیار صوتی است. یکی از دستورات کاربردی زیر را استفاده کنید:

  • Check for missed calls: چک کردن تماس‌های از دست رفته
  • Open Camera: اجرای دوربین
  • Check Schedule: چک کردن برنامه‌ها
  • Record Voice: ضبط کردن صدا
  • Navigate to Chicago: راهنمای حرکت به سمت شیکاگو (یا هر مکان دیگری)
  • Check weather: چک کردن آب و هوا
  • Call my wife: تماس با همسر (یا هر شخصی که در اپ مخاطبین اضافه شده است)

فرامین صوتی که می‌توان استفاده کرد بسیار زیاد است. حتی می‌توان در مورد چیزی که روی صفحه نمایان شده، از گوگل سوال کرد. کافی است بگویید Search about this و گوگل در مورد آنچه روی صفحه است، جست‌وجو می‌کند.

اگر از Bixby استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن را به صورت کامل غیرفعال کنید:

کنترل کردن پخش موسیقی با هدست گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸

برای پخش موسیقی و کنترل آن نیز می‌توان از هدست استفاده کرد و خوشبختانه در بیشتر اپ‌های حرفه‌ای مالتی‌مدیا پلیر، می‌توان از دکمه‌های هدست استفاده کرد. دکمه‌های ولوم بالا و ولوم پایین برای کم و زیاد کردن صدا به کار می‌رود ولیکن می‌توان در تنظیمات برخی اپ‌های پخش موسیقی، این دو دکمه را برای پخش کردن موسیقی بعدی و قبلی استفاده کرد.

برای متوقف کردن پخش موسیقی از دکمه‌ی Select استفاده کنید. با دو بار فشار دادن دکمه‌ی Select می‌توان موسیقی قبلی را پخش کرد و با سه بار فشار دادن سریع این دکمه، می‌توان موسیقی قبلی را پخش کرد.

پاسخ به تماس تلفنی در گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸

برای پاسخ دادن به تماس تلفنی، کافی است دکمه‌ی Select را فشار دهید. برای قطع کردن تماس نیز کافی است یک بار دیگر این دکمه را فشار دهید.