سرویس دانش و فناوری

چگونه در آیفون و آیپد از کیبورد کوچک برای تایپ با یک دست، استفاده کنیم؟

استفاده کردن یک‌دستی از گوشی‌هایی که نمایشگر بزرگ‌تر از ۴ اینچ دارند، کمی مشکل است و گاهی غیرممکن می‌شود! به عنوان مثال آیفون ۸ پلاس با نمایشگر ۵.۵ اینچی را در نظر بگیرید. اگر با یک دست گوشی را نگه دارید و بخواهید پیامک ارسال کنید، کار بسیار سخت و پیچیده می‌شود! بهتر است در این مواقع، کیبورد یک‌دستی یا One-Handed Keyboard را فعال کنید. در اندروید هم اغلب کیبوردهای حرفه‌ای، چنین قابلیتی دارند و در حقیقت بدون کیبوردی که کوچک شده و به یک سمت نمایشگر گوشی، متمایل شده باشد، تایپ کردن بسیار دشوار خواهد بود.

اپل تاکنون راه حل دیگری برای مشکل تایپ یک‌دستی در نظر گرفته بود که در تنظیمات Accessibility موجود است. Reachability قابلیتی است که آنچه روی نمایشگر گوشی نمایان شده را کوچک و به یک سمت متمایل می‌کند تا بتوان با انگشت شصت، به دورترین نقاط نیز دسترسی داشت. این راه حل هم مفید و جالب است اما با توجه به اینکه تصویر کوچک می‌شود، عملاً از نمایشگر بزرگی که آیفون‌های پلاس دارند، استفاده نمی‌کنیم!

و اما مراحل فعال کردن و استفاده از کیبورد یک‌دستی در آیفون و آیپدهایی که به iOS 11.0 و نسخه‌های بعدی، بروز شده‌اند:

فعال کردن حالت یک‌دستی کیبورد از طریق خود کیبورد در آیفون

به صفحه‌ی خانه بروید و روی آیکون اپ پیامک تپ کنید.

یکی از مکالمات خود را باز کنید و یا با تپ کردن روی Compose New Message، پیامک جدیدی ایجاد کنید. زمانی که کیبورد نمایان شد، روی آیکون ایموجی تپ و مکث کنید.

 سه آیکون کوچک کیبورد را در پنجره‌ی پاپ‌آپ خواهید دید. بسته به اینکه می‌خواهید گوشی را با دست راست یا چپ بگیرید، حالت کیبورد سمت راست یا چپ را انتخاب کنید.

اکنون کیبورد به یک سمت صفحه چسبیده است و در سمت دیگر فضای خالی وجود دارد که طبعاً برای استفاده با یک دست، عالی است. 

فعال کردن کیبورد یک دستی آیفون از اپ تنظیمات

می‌توان از اپلیکیشن تنظیمات نیز تنظیمات کیبورد را تغییر داد و حالت یک دستی را فعال کرد. به این منظور به صحفه‌ی خانه مراجعه کنید و روی آیکون اپلیکیشن Settings تپ کنید. در اپلیکیشن تنظیمات آیفون، روی گزینه‌ی General تپ کنید.

اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Keyboard‌ برسید و روی آن تپ کنید. یکی از گزینه‌ها One Handed Keyboard است. روی آن تپ کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، یکی از حالت‌های Left یا Right که کیبورد را به سمت چپ یا راست متمایل می‌کند، انتخاب کنید.

چگونه از کیبورد یک دستی آیفون استفاده کنیم؟

استفاده کردن از کیبورد یک دستی بسیار ساده و روشن است. اگر حین تایپ کردن متنی طولانی، خسته شده‌اید و می‌خواهید گوشی را با دست دیگر بگیرید و به تایپ کردن ادامه دهید، کافی است روی فلش بزرگی که در کنار کیبورد دیده می‌شود، تپ کنید. به این ترتیب کیبورد به سمت دیگر جابجا می‌شود و می‌توان با دست دیگر تایپ کرد.

برای بازگردانی کیبورد به حالت معمول و تایپ دو دستی، کافی است روی دکمه‌ی ایموجی تپ و مکث کرده و حالت کیبورد عریض را انتخاب کنید.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید