اندروید مدت زمان طولانی انعطاف خوبی درباره تفاوت تصاویر زمینه و صفحه قفل نداشت؛ یعنی در نسخه‌های قبل‌تر مجبور به انتخاب یک تصویر برای هر دو صفحه بودیم؛ اما با آپدیت‌های جدیدتر این نقیصه به‌خوبی مرتفع شد، اما خیلی از کاربرانی که اندروید ۷ را در تلفن‌های هوشمند خود نصب کرده‌اند با این سوال مواجه هستند که چگونه می‌توانند تصاویر مختلفی را برای صفحات ذکر شده تنظیم کنند، در این مقاله سعی داریم خیلی کوتاه به این موضوع بپردازیم با ما همراه باشید.

در ابتدا می‌باسیت وارد بخش تنظیمات تلفن همراه خود شوید؛ به بخش Display بروید و سپس در صفحه موجود وارد Wallpaper شوید. بخشی که تصویر مورد نظرتان در آنجا قرار دارد را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید تصاویر موجود در Google Now، Live Wallpaper یا عکس‌های پش‌فرض موجود را انتخاب کنید. بعد از انتخاب تصویر مورد نظر زمانی‌که تنظیمات اپلیکیشن برای پیش‌نمایش تصویر باز شد روی گزینه‌ی Set Wallpaper تپ کنید؛ زمانی‌که روی گزینه ذکر شده تپ می‌کنید، یک منو ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد تصویر را برای یکی از گزینه‌های تصویر زمینه، تصویر صفحه قفل و یا هر دو تنظیم کنید.

روی گزینه‌ی Home Screen تپ کنید تا تصویر برای صفحه اصلی تلفن همراهتان تنظیم و ثبت شود. با این کار تصویر قبلی زمینه بعنوان تصویر صفحه قفل انتخاب می‌شود. همین مراحل را برای تنظیم تصویر جدید برای صفحه قفل انجام دهید. اگر ترجیح شما انتخاب تصویر مشابه برای هر دو صفحه است، می‌توانید از گزینه‌ی Home Screen and Lock Screen استفاده کنید بدین‌ترتیب یک تصویر برای هر دو صفحه قرار داده می‌شود. جالب است بدانید این گزینه مدت‌ها است که در سیستم‌عامل iOS موجود است و اپل هیچ‌گاه کاربران خود را مجبور به استفاده از یک تصویر در هر دو بخش نمی‌کند. توجه داشته باشید که برای تنظیم تصاویر صفحات حتماً باید به تنظیمات تلفن همراه خود مراجعه کنید و اگر در گالری تصاویر روی گزینه Set as بزنید این امکان برای شما فراهم نخواهد بود.