رزولوشن ماکسیمم برای تصاویر اینستاگرام، ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است در حالی که کیفیت دوربین گوشی‌های امروزی به مراتب بیشتر از این رقم است. اگر می‌خواهید تصویری با کیفیت بالا را به کمک اینستاگرام ویرایش کنید و از فیلترهای جالب آن استفاده کنید، می‌توانید عکس را در مکانی دیگر ذخیره کنید و سپس نسخه‌ای از آن را در اینستاگرام خود آپلود نمایید. در ۷۲۴ ترفند امروز با استفاده از قابلیت‌های ویرایش عکس اینستاگرام روی عکس‌های رزولوشن بالا آشنا می‌شویم.

هما‌ن‌طور که گفته شد، اگر فیلتری را روی عکس اعمال کنید و آن را پست کنید، رزولوشن آن به ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل محدود می‌شود و صرفاً مناسب اینستاگرام است و نه اموری مثل پرینت عکس یا به اشتراک‌گذاری نسخه‌ی رزولوشن بالای آن با دوستان از طریق ایمیل و تلگرام و ... . اما می‌توان عکس‌های رزولوشن بالا که نتیجه‌ی ویرایش به کمک اینستاگرام است را در حافظه‌ی گوشی ذخیره کرد. به این منظور اپ اینستاگرام را اجرا کنید و به Options یا تنظیمات آن بروید.

 اسکرول کنید تا به بخشی به اسم Settings‌ برسید. در این بخش سوییچ Save Originals Photos را در حالت فعال قرار دهید تا حین ویرایش، نسخه‌ی کیفیت‌بالا نیز ذخیره شود.

اگر از استوری‌های اینستاگرام نیز استفاده می‌کنید، گزینه‌ی مشابهی برای ذخیره کردن نسخه‌ی رزولوشن‌بالای تصاویر استوری وجود دارد. بار دیگر به Options رجوع کنید. روی گزینه‌ی Story Settings در گروه تنظیمات Account تپ کنید.

آپشنی به اسم Save Shared Photos در انتهای صفحه وجود دارد که می‌بایست آن را فعال کنید.

اکنون حین پست کردن تصاویر به صورت استوری، نسخه‌ی رزولوشن‌بالا و باکیفیت نیز در حافظه‌ی گوشی ذخیره می‌شود.