اندروید ۷.۱ ویژگی جدیدی را به ارمغان آروده که App Shortcuts نام دارد. این ویژگی در تمام تلفن‌ها هوشمندی که آپدیت را دریافت کرده‌اند وجود خواهد داشت و تنها برای تلفن‌های پیکسل نیستند. بدون شک این ویژگی کمک‌های خوبی به کاربران اندرویدی در جهت سهولت کار با این سیستم‌عامل خواهد کرد.

ویژگی جدید اندروید بی‌شباهت به iOS 3D touch اپل که در تلفن‌های iPhone 6S ارائه شد نیست. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد به تنظیمات خاص اپلیکیشن‌ها به سرعت دسترسی پیدا کنید. برای مثال اگر نیاز به پرش سریع به یک موقعیت در گوگل مپ دارید یا اینکه قصد دارید ویدیوهای ترند در یوتیوب را مشاهده کنید این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند.

البته این موارد تمام توانایی‌های میانبرهای اپلیکیشن نیست؛ زیرا بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن می‌توانید جنین کارهایی را انجام دهید. توسعه‌دهندگان باید برای میانبرهای برنامه پشتیانی مخصوصی اضافه کنند تا بتوان از این ویژگی در همه اپلیکیشن‌ها استفاده کرد. اگر تلفن همراه شما از نسخه ۷.۱ بتا اندروید استفاده می‌کند، می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن‌های یوتیوب و گوگل مپ از این ویژگی استفاده کنید و نکات مثبت و منفی آن را مورد بررسی قرار دهید.

چگونه از این ویژگی استفاده کنیم؟

برای استفاده از ویژگی میانبرهای برنامه در اندروید می‌بایست روی آیکون اپلیکیشن مورد نظر تپ کنید و انگشت خود را نگه دارید تا این میانبرها ظاهر شوند؛ سپس روی هر کدام از میانبرهای موجود که در صفحه ظاهر می‌شوند تپ کنید تا به آن دسترسی پیدا کنید. جالب است بدانید برای استفاده از ویژگی مشابه در تلفن‌های اپل بنظر می‌رسد نیاز به سخت‌افزار خاصی باشد این درحالیست که اندروید این ویژگی را با یک ترفند نرم‌افزاری ایجاد می‌کند. بنابراین تمام تلفن‌های اندرویدی که قابلیت آپدیت نرم‌افزاری به نسخه ۷.۱ را داشته باشند از این ویژگی بهره‌‌مند می‌شوند در حالیکه کاربران آیفونی که تلفن همراهشان نسخه‌های قبل‌تر از iPhone 6S باشد نمی‌توانند چنین ویژگی خوبی را تجربه کنند. البته فراموش نکنید که چنین ویژگی نیاز به یک صفحه نمایش لمسی با قدرت تاچ بالا دارد، پس شاید کاربرانی که دارای تلفن‌های به نسبت قدیمی‌تر هستند نتوانند به‌خوبی کاربران تلفن‌های اندرویدی به‌روزتر از میانبرهای برنامه استفاده کنند.