پاسخ دادن به پیامک‌ها در شرایط خاص دشوار است اما می‌توان از Auto Reply یا پاسخ خودکار به SMSها استفاده کرد. در اندروید حتی تماس خودکار نیز ممکن است و به این ترتیب در مواقعی که نمی‌توان به تماس‌ها جواب داد، مشکلی به وجود نمی‌آید. در ۷۲۴ ترفند امروز به روش ارسال پیامک خودکار و نحوه‌ی برقراری تماس خودکار می‌پردازیم.

حین رانندگی پاسخ به پیامک و تماس خطرناک است. زمانی که در جلسه‌ و جمعی هستیم هم بهتر است با گوشی خود کار نکنیم! پیامک خودکار به همین علت ابداع شده است و البته دستیار صوتی که با فرمان صوتی کاری را در گوشی انجام می‌دهد هم برای همین مواقع خاص عالی است.

در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی می‌توان از اپی ساده به اسم Can’t Talk استفاده کرد، اپی که نام آن به معنی نمی‌توانم صحبت کنم است و به صورت رایگان در گوگل پلی قرار گرفته تا به تماس‌ها و پیامک‌ها به صورت خودکار پاسخ دهد. تنها مشکل این است که این اپ در حال حاضر مراحل آزمایشی را طی می‌کند و در واقع به صورت نسخه‌ی بتا عرضه شده است. بنابراین قبل از دانلود و نصب آن، می‌بایست در برنامه‌ی آزمایش آن ثبت‌نام کنید. یکی دیگر از توانمندی‌های جالب این اپ، پاسخ دادن خودکار به نوتیفیکیشن اپ‌های مختلف است که البته می‌بایست دسترسی لازم را به آن بدهید و مشخص کنید که به نوتیفیکیشن‌های کدام اپ، مثل ایمیل و ... پاسخ دهد.

پس از ثبت نام و ملحق شدن به آزمایش‌کنندگان، اپلیکیشن Can’t Talk را دانلود و نصب کنید. برای ویرایش کردن متن پیام خودکار، روی دکمه‌ی Edit در بخش Auto reply message تپ کنید.

این اپ به صورت خودکار هر ۱۵ دقیقه یک‌بار به پیامکی که از یک شماره دریافت شده، پاسخ می‌دهد. لذا اگر کسی مرتباً تماس بگیرد، هر یک ربع، یک پیامک خودکار دریافت می‌کند. می‌توانید این زمان را به ۳۰ دقیقت یا ۱ ساعت و بیشتر تغییر دهید و حتی برای هر تماس، یک پیامک خودکار ارسال کنید.

با تهیه کردن نسخه‌ی پولی این اپلیکیشن می‌توانید پاسخ خودکار به نوتیفیکیشن اپ‌ها را نیز فعال کنید و برای مخاطبین خاص، پیامک خودکار خاصی تعریف کنید.

 Can’t talk نوتیفیکیشن‌ها را مسدود نمی‌کند، لذا حین رانندگی کردن با روشن شدن صفحه‌ی گوشی و لرزیدن و سروصدای آن، سروکار خواهید داشت. بنابراین بهتر است حین رانندگی صدای گوشی را کم کنید تا حواستان پرت نشود. به علاوه پیامک خودکار برای کسی که تماس گرفته، ارسال می‌شود.