اپل نسخه جدیدی از خانواده سیستم‌عامل لپ‌تاپ‌های خود (مکینتاش) را اخیراً عرضه کرده است؛ خیلی از کاربران علاقه‌مند به ارتقاء مک‌بوک خود به این نسخه از سیستم‌عامل هستند، اما روش آن را نمی‌دانند؛ در این مقاله قصد داریم تا با آموزشی مختصر به شما کمک کنیم تا بتوانید از این نسخه‌ی جدید و قابلیت‌های جالب آن، در مک‌بوک یا آی‌مک خود استفاده کنید.

اولین نکته‌ای که در ابتدای کار باید متذکر شویم این است که حتماً از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید؛ فراموش نکنید گرفتن بک‌آپ مهمترین قدم در هر به‌روز رسانی است. پس از همه فایل‌ها و اپلیکیشن‌های خود بک‌آپ تهیه کنید. نصب نسخه‌های مختلف مکینتاش بسیار ساده هستند و High Sierra نیز از این قضیه مستثنی نیست؛ کافی است به صفحه مربوط به آن در Mac App Store مراجعه کنید و روی گزینه دانلود کلیک کنید.

فایل دانلودی سنگین است و حجمی بیشتر از ۵ گیگابایت دارد؛ پیشنهاد ما به این است که تنها درصورتی که اینترنت پرسرعت و البته با حجم کافی دارید از این روش استفاده کنید. در غیر اینصورت نسخه قرار داده شده در سایت‌های معتبر را برای دانلود غیرمستقیم انتخاب کنید. زمانی‌که دانلود فایل به اتمام رسید روی فایل کلیک کنید تا صفحه مربوط به نصب سیستم‌عامل باز شود. در صفحه اول روی گزینه Continue کلیک کنید تا وارد فاز جدید نصب شوید.

در مرحله بعد از شما راجع‌به هارد دیسک انتخابی سوال پرسیده می‌شود که شما هم باید درایو مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در نهایت از شما خواسته می‌شود که مک خود را دوباره راه‌اندازی کنید. روی گزینه Continue کلیک کنید، از شما خواسته می‌شود تمامی برنامه‌ها را ببندید.

مک بعد از ری‌استارت شدن شروع به نصب سیستم‌عامل جدید می‌کند، زمان نصب بسته به سخت‌افزار مک شما تا نیم ساعت بطول می‌انجامد. بعد از نصب کامل High Sierra، مک با این سیستم‌عامل شروع به کار خواهد کرد.

امیدواریم این آموزش مختصر کافی باشد.