در برخی گوشی‌های جدید سامسونگ، دستیار صوتی سامسونگ با نام Bixby موجود است که برای اجرای اموری خاص و جست‌وجو از طریق فرمان صوتی به کار می‌رود. اما همه‌ی کاربران از Bixby استفاده نمی‌کنند و می‌خواهند دکمه‌ی Bixby‌ را غیرفعال کنند. در ادامه به نحوه‌ی غیرفعال کردن Bixby Button در گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ می‌پردازیم.

دستیار صوتی جدیدی که سامسونگ در گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ به کار برده، محصولی به نام Bixby است که در ابتدا از دو زبان کره‌ای و انگلیسی پشتیبانی می‌کند. در گوشی گلکسی نوت ۸ دکمه‌ای به اسم Bixby اضافه شده که اجرای این دستیار صوتی را سریع‌تر می‌کند. اما Bixby انتخاب همه‌ی کاربران نیست. به خصوص فارسی‌زبان‌ها که به دستیار صوتی قدرتمند گوگل عادت کرده‌اند.

اما چگونه Bixby را در گوشی‌هایی که نسخه‌ی 2.0.03.3 و جدیدتر این دستیار صوتی را یدک می‌کشند، غیرفعال کنیم؟

نحوه‌ی غیرفعال کردن Bixby در گوشی‌های سامسونگ

ابتدا دستیار صوتی Bixby‌ را با فشار دادن دکمه‌ی آن اجرا کنید. معمولاً این دکمه زیر دکمه‌ی صدا در سمت چپ گوشی است. صفحه‌ی خانه‌ی نرم‌افزار نمایان می‌شود. آیکون تنظیمات به شکل چرخدنده در گوشه‌ی راست و بالا واقع شده است. روی آن تپ کنید تا منو نمایان شود و در منو روی گزینه‌ی Settings تپ کنید.

در صفحه‌ی تنظیمات اسکرول کنید و به پایین بروید تا به بخش Bixby Key برسید. روی آن تپ کنید. دو گزینه موجود است: برای غیرفعال کردن کامل دکمه‌ی Bixby گوشی خود، گزینه‌ی Don’t open anything را انتخاب کنید.

اگر آیکون چرخدنده را مشاهده نمی‌کنید، می‌بایست روی آیکون سه‌نقطه‌ای منو تپ کنید و به دنبال گزینه‌ی Settings باشید. در ادامه در صفحه‌ی تنظیمات اسکرول کرده و روی گزینه‌ی Bixby Key تپ کنید و گزینه‌ی Don’t open anything را انتخاب نمایید.

در صورت نیاز می‌توانید صدای Bixby را نیز غیرفعال کنید. در همان منو به دنبال گزینه‌ی Bixby Voice بگردید و این مورد را نیز غیرفعال کنید.

نحوه‌ی غیرفعال کردن صفحه‌ی خانه Bixby در گوشی‌های سامسونگ

دستیار صوتی را از اجرا شدن محروم کردیم اما صرفاً دکمه‌ی مربوطه را غیرفعال کرده‌ایم، با اسکرول کردن به سمت راست، در مکانی که معمولاً اپ Flipboard قرار می‌گرفت، اکنون صفحه‌ای به اسم Bixby Home جا خوش کرده است. اگر از Bixby استفاده نمی‌کنید، بهتر است این صفحه‌ی اضافی را نیز غیرفعال کنید.

به این منظور ابتدا به صفحه‌ی خانه‌ی گوشی خود بروید و روی فضای خالی تپ و مکث کنید. تنظیمات رابط کاربری نمایان می‌شود. به سمت چپ اسکرول کنید تا به قالب صفحه‌ی دستیار صوتی یا همان Bixby Home برسید. بالای این صفحه یک سوییچ برای غیرفعال کردن آن وجود دارد، آن را در حالت خاموش قرار دهید تا به کلی صفحه‌ی خانه‌ی Bixby نیز حذف شود.

برای فعال کردن دکمه‌ی دستیار صوتی Bixby یا صفحه‌ی خانه‌ی آن، مراحل را تکرار کنید و گزینه‌ی پیش‌فرض را انتخاب نمایید.