ری‌استارت کردن اجباری یا هارد ریست کردن آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس و آیفون ایکس روش متفاوتی دارد. در حقیقت روش ری‌استارت اجباری آیفون ۸ و آیفون ایکس، مثل آیفون ۷ و نسل‌های قبلی نیست و نمی‌توان دکمه‌ی ولوم پایین و اسلیپ را بیش از ۱۰ ثانیه نگه داشت تا گوشی ری‌استارت شود. در ادامه به روش Hard Reset در آیفون‌های جدید اپل اشاره خواهیم کرد. با ۷۲۴ ترفند امشب همراه شوید.

اپل نام دکمه‌ی کنار آیفون که برای اسلیپ کردن یا بیدار کردن گوشی آن را فشار می‌دهیم، تغییر داده و از این پس به آن دکمه‌ی کناری یا Side button گفته می‌شود.

در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، روشی که برای ری‌استارت اجباری یا Hard Reset گوشی طی می‌شد، دو مرحله داشت. قدم اول فشار دادن هم‌زمان دکمه‌ی اسلیپ و ولوم پایین تا بیش از ۱۰ ثانیه است و قدم دوم این است که با مشاهده کردن لوگوی اپل، دکمه‌ها را رها کنیم.

اما هارد ریست در آیفون ۸ و ۸ پلاس و همین‌طور آیفون X متفاوت است و سه مرحله دارد. در واقع اگر همان روش را در آیفون‌های جدید پیاده کنیم، گوشی هارد ریست نمی‌شود بلکه حالتی امنیتی به اسم Emergency SOS فعال می‌شود که قبلاً به کاربرد آن اشاره کردیم:

مطلب مرتبط: چگونه Face ID یا تشخیص چهره برای آنلاک کردن آیفون را از صفحه‌ی قفل غیرفعال کنیم؟

روش ریست سخت‌افزاری آیفون ۸ و ۸ پلاس و iPhone X چیست؟

قدم اول فشار دادن و رها کردن سریع دکمه‌ی ولوم بالا است.

قدم دوم فشار دادن و سریع رها کردن دکمه‌ی ولوم پایین است.

قدم سوم فشار دادن و نگه داشتن دکمه‌ی کناری آیفون و صبر کردن تا زمانی است که لوگوی آیفون پدیدار شود.

با هارد ریست کردن که به آن ری‌استارت اجباری نیز گفته می‌شود، آیفون صرفاً ری‌استارت شده و سیستم عامل از نو اجرا می‌شود. داده‌ای حذف نخواهد شد. برای ریکاوری کردن از طریق حالت DFU می‌بایست به همان روشی عمل کرد که در آیفون‌های قبلی طی می‌شد.

توجه کنید که برای خاموش کردن آیفون‌های جدید می‌بایست دکمه‌ی کناری را فشار داد و نگه داشت تا اسلایدر slide to power off نمایان شود.